Pissdag!


Vissa dagar är sämre än andra och idag har varit en sån där grå dag när jag bara vill stanna i sängen. Men som tur är så kommer sådana dagar mer sällan sen jag fick barn. Livet är mer lyckligare nu men man kan även ha dåliga dagar emellanåt...Kan inte minnas när jag var så deppad senast eller så är det våren som närmar sig som jag känner av. Brukar alltid må som sämst i mars/april. Det enda positiva idag är att jag varit en tur till Ekshärad och hälsat på och glömde då för en stund allting. Har fått fruktansvärt ont i ryggen senaste veckan och det känns som en kniv idag. Det började förra fredagen när jag och älsklingen storstädade och lyfte fram soffan och flyttade soffbordet. Då började jag känna att lyften och städande satte sina spår i min kassa rygg. Sedan blev det boxning upp på det men det gick bra förutom magövningarna som kändes en del. Nu i veckan har det varit hyfsat men sen så lyfte jag barnvagnen i och ur, i och ur bilen igen när jag var i Karlstad i torsdags och det var dödsstöten för nu bara värker det och värker det och hugger och hugger. Det var länge sen jag hade sådana smärtor i ryggen. Min citodon som jag fick utskrivet 2007 gick ut 2010 i datum så den har jag gjort mig av med och NSAID och paracetamol hjälper inte ett piss. Så det enda som återstår är att dricka alkohol för det kan bedöva lite. Har lust att dricka mig full ikväll. Det händer inte så ofta nuförtiden utan det blir 1-2 glas 1-2 gånger i veckan. Det vore kul att bara släppa loss och tappa kontrollen och ha kul. Saknar verkligen mina vänner och festerna i Uppsala. Det är oftast det som jag tänker tillbaka på under min Uppsalatid så är det de goda stunderna. Tentaångest och allt plugg har jag förträngt ;) Ska bli kul att åka till Uppsala snart samtidigt som jag kommer att sakna min gofis.

Det känner jag också ångest för ibland och vill bara gråta att jag börjat jobba (som jag säger fast det egentligen är praktik) så tidigt. Känner mig som världens sämsta mamma som är borta om dagarna. Det har varit stressigt att hinna med allt nu trots att jag dragit ner på träning och städning. Hur ska jag hinna när jag ska upp på 40 timmars veckor? Min gofis hinner ju inte se sin mamma nästan någonting på dagarna. Han kommer tro om han inte redan gör det att jag övergett honom :( Världens sämsta mamma känner jag mig som. Det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på det. Vill ju att han ska få en så bra upväxt som det bara går men det känns som att jag misslyckas. Han behöver sin mamma mer och nu kommer det att bli ännu mindre. Nästa helg ska jag med älsklingen på Vasaloppet och missar nästan hela den helgen och helgen därpå åker jag till Uppsala på söndag och har universitetsvecka mån-fre. Hur ska jag klara mig så länge utan min gofis. Hoppas att det bara är jag som mår dåligt över det. Det viktigaste är att gofisen mår bra och har det bra. Och jag vet ju att Andreas tar så bra hand om honom och har det mist lika bra hemma med sin pappa som sin mamma men varför känns det så i mitt hjärta? Det är så jobbigt att lämna honom om dagarna...Även om jag försöker ge honom all min tid jag kan så måste jag ändå hinna tvätta, städa, laga mat, handlas mat, vara social och träna. Det känns som stress att hinna med allt. När man ska iväg så är det så mkt planering när man har barn så det är inte bara att åka iväg. Får nog försöka dra ner på aktiviteter framöver så att jag inte blir utbränd. Hoppas att Andreas hjälper till lite mer här hemma när Vasaloppet är över. Visst gör han llite saker här hemma men jag tycker att han ska göra mer när han är hemma om dagarna. Det är jag som sköter all tvätt och lagar det mesta av middagarna. Känner bara för att ta det lugnt ibland.  Det blir så mkt att jag känner mig stressad och räcker inte till.

Hoppas att imorn blir en bättre dag och att ryggsmärtan släpper. Hade velat åka skidor en tur som jag brukar på söndagar men vet inte om ryggen tillåter det och det kanske vore lika bra så kan jag ge gofisen mer tid så dövar det mitt dåliga samvete litegrann inför kommande arbetsvecka.



Nä nu får jag rycka upp mig för det är ju faktiskt melodifestivalen snart.
Trackback
RSS 2.0