Brudfrisyr!


Efter att jag åkt skidor på Hovfjället 1,5 timma så fick jag besök av Maria som skulle prova att göra en bröllopsfrisyr på mig. Jag köpte ju papiljotter på Ullared som vi testade tillsammans med några andra som jag hade sen förut. Det visade sig att de billiga från Ullared var bäst. De torkade snabbast och var lättast att ta ur så nu skulle jag behöva fler sådana innan bröllopet. Men det borde ju gå att få tag på liknande i Karlstad. Det som gjorde att de var så bra berodde på att det var aluminium i spolarna och det gjorde att håret torkade snabbare och dessutom lossnade håret lättast från dem jämfört med andra kardborrespolar som jag hade.

Det som behöver ändras till nästa gång är att jag behöver ha fler spolar i håret. Nu tog vi ganska tjocka tester på varje spole och det blir nog bättre om man tar tunnare slingor och använder fler spolar. Nu hade vi 21 st i håret och det behövs nog säkert 30-40 stycken för att få optimala lockar. Men tjockleken på spolarna var bra. Det blev lagom stora lockar. Jag måste bara hinna spara ut håret mer tills dess eller om jag ska kosta på mig extensions. Håret blev så mkt kortare när det blev lockigt och jag vill gärna att det hänger nedanför axlarna. Just nu är jag mest inne på att ha en mer romantisk frisyr med små rosor i håret och Maria provade även att göra en "waterfall braid" fläta som vi tänker fästa blommor i om jag ska ha denna frisyr. Vi kommer att prova några gånger till för att se till att det blir bra. Det blev mer en slarvig variant idag för att testa lockstorleken och öva på att göra en "waterfallbraid fläta".

Här kommer lite bilder på waterfall braidflätan:















Dessa rosor tänkte vi fästa längs med flätan. Det lutar mot en sådan frisyr nu eller om jag ska ha något diadem eller tiara då blir det ingen fläta eftersom den stilen passar bättre ihop med blommor. Men det känns som att det varit en stor trend att ha axelbandslösa klänningar och tiaror i håret så därför vore det roligt att vara lite annorlunda och ha blommor istället i håret och jag ska nog inte ha en axelbandslös klänning tror jag.


Fina lockar ungefär i den storleken jag vill ha. Vi kommer nog även att ta hjälp av locktången efter att håret varit på spolar för att variera lite och hjälpa till de som inte lyckats locka till sig.








Fina diadem/tiaror. Gillar när det är pärlor på.


Men favoriten nu är att ha blommor i håret istället för diadem och så kommer det nog att bli.
Maria är väldigt duktig så jag känner mig trygg :) Appropå något helt annat så ska Maria och Peter skaffa hund :D. Har sett bild på denna super söta hundvalp och jag smälter. Det är en blandning mellan bichon frisè och lhasa apso. Den de hade tingat var svart med vita framtassar. Nu hoppas jag att få vara hunvakt i framtiden ;)

Kommentarer
Postat av: Sara L

Wow vad snygga bilder. Kan Maria göra såna flätor alltså? Häftigt! Du kommer nog bli en mycket vacker brud.

2012-01-23 @ 15:23:30
Postat av: Mammas Gofis

Maria är väldigt duktig. Hon var hemma hos mig och övade förra veckan och hon lyckades bra med flätan :)Kram

2012-01-23 @ 21:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0