Julen är borta!


En vecka för sent så rensade vi bort det resterande av julen. Passade på att ta adventsljusstakarna allt eftersom jag städat varje rum denna vecka och igår tog älsklingen bort istapparna. Idag åkte adventsljusstakarna bort i vardagsrummet och köket så nu finns inte en gnutta kvar av julen. Det känns bra eftersom de varit framme så länge och då kommer man längta att få ta fram stakarna igen senare i år. Har även hunnit med att gå ett varv runt borejoggen med gofisen och Dolly. Pappa och älsklingen var på Hovfjället och åkte skidor. I Torsby har det varit 15 minusgrader idag så jag klädde på gofisen rejält med kläder. Linnebody, långkalsonger, tröja och byxa, strumpor, älgskinntossor, älgskinnvantar, dubbla mössor, fuskpolo, vinteroverall och en tjock filt. Det var faktiskt lagom för han var varm men ändå inte svettig när vi kom tillbaka 1,5 timme senare. Han sov precis hela vägen och vaknade när jag drog upp garageporten hemma. Det blir nog min gräns att vara ute med gofisen. Skulle det vara 20 minus så får han vara inne.

Fick barnbidrag idag och har bestämt mig för att shoppa upp halva och spara halva till en sittvagn vi ska köpa i vår. Så jag beställde bröllopskläderna till gofisen idag + en beställning från h&m med lite vår/sommarkläder. Det blev exakt det som jag gjort ett inlägg om tidigare. Hade en 10 % som går ut på söndag så jag får 7 plagg till gofisen för 304 kr + 40 kr i frakt. Som hittat ;)

Det får bli en sjömanskostym till gofisen. Det blir nog bättre än en kostym att ha i värmen.

Nu håller jag på att laddar inför boxningen som börjar kl. 17. Hoppas att det inte blir lika mkt träningsvärk denna gång :P Sen ikväll så blir det tacos :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0