Karlstad!


Idag har jag varit i Karlstad och prövat ut rätt nyans till mina tänder. De hade noggrannare metoder att mäta ut där. I Torsby fanns bara färgprov medans i Karlstad använde de en apparat och mätte tre punkter på mina tänder för att få fram exat färg. Är väldigt glad att jag åkte dit för i Torsby hade de kollat ut på ett ungefär och tyckte då att jag skulle ha nyansen B1. Apparaten visade att jag var ett mellanting av B1 och M1 och M1 var faktiskt lite vitare så självklart vill jag ju ha den nyansen. Jag har fått kommentaren av flera "ska du inte ha vita tänder"? men tydligen är det inte så enkelt för det finns så många olika nyanser av vitt. En del har ju tänder som är mer beige-vita medans andra kan ha mer gul-vita. Det ska ju ändå passa in till mina egna tänder och inte skilja sig för mkt åt. Jag vill ju att det ska se naturligt ut. Jag fick se ett färgprov på den nyansen och kände mig nöjd så det kommer nog att bli super bra.

Egentligen så var det meningen att jag skulle varit där i fredags men sen ett par veckor tillbaka så frågade Camilla mig om jag ville följa med till Karlstad som sällskap då hon skulle på mammografi. Då ändrade jag min tandläkartid till idag istället så slog vi två flugor i en smäll :) Det gick snabbt hos tandläkaren så vi gick en stund på stan innan vi åkte till sjukhuset. Då köpte jag ett nytt kamerafodral som matchar min nya röda kamera. Camilla köpte den i lila som mobiltelefonfodral. Smart, för det skyddar ju telefonen rätt bra och passade perfekt i storlek.



Har nu frågat både Camilla och Annika om när man ska börja med tandborstning och de hade börjat direkt tänderna tittat fram så då är det ju på tiden att vi börjar nu. Köpte då en babytanborste och barntandkräm på apoteket.


Det blev även en fika innan vi var tvungen att åka. Mammografin gick snabbt så vi drog till Bergvik shoppingcenter efter det och åt på Mc Donalds. Prövade en kycklingburgare för första gången och den var riktigt god. Vi var även inne på h&m, lindex och kappahl men det var väldigt utplockat på rean och jag hade inte råd att shoppa något nu efter Ullared men det blev ett par tjocka strumpbyxor till mig och en klänning till Camillas dotter Jolin som jag hittade på rean för 50 kr. Skulle ha kostat 149 kr. Då kan man snacka om rea :) Hon ska få den i födelsedagspresent till sommarn och har vi tur så passar den även nästa höst då de ska med utomlands på bröllopet.




Strumpbyxor från h&m.

När jag kom hem möttes jag av en glad gofis. Han brukar annars vara grinig på kvällarna men inte idag. Jag passade på att klippa naglarna på både händer och fötter innan jag satte på honom pyjamasen. Sedan så invigde vi nya tandborsten. Vi tog ingen tandkräm idag utan bara lite vatten på borsten. Han verkade tycka det var lite konstigt först och sen skulle han såklart bita på borsten. Men tanborsten är så bra för den har bitring runt om som han kan bita på. Det gick ganska snabbt att borsta hans tre tänder på nedre raden som sticker fram lite. De på övre raden är det ingen idé att borsta än för det är så lite som sticker fram. Men det är nog bra att börja nu så att han vänjer sig.



Jag kan själv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0