Pulkapremiär!




Dagens gofis ;) Idag har han på sig sin nya skjorta med slipover och manchesterbyxa som jag köpte på h&m i december. Han blev så stilig.

Idag är det bara jag och gofisen här hemma. Älsklingen är iväg och ska åka en seedningstävling i Grängesberg imorn och blir borta över natten. Han åkte imorse efter att vi hade vaknat. Gofisen vaknade redan vid kl. 6 och skrek och ingenting hjälpte så älsklingen gav honom välling då (lite tidigare än vi brukar). Då somnade han om direkt så förmodligen var han hungrig. Vi får nog öka på vällingmängden på kvällen kanske. Ska pröva det ikväll och se om det hjälper. Gofisen väckte mig sen vid kl. 9 så då gick vi upp och gjorde oss iordning och sa hej då till pappa och morfar. Efter ett par timmar blev gofisen så trött igen och sov då middag i 1,5 timme. Mormor och gammelmormor kom på besök vid halv tolv och efter en timma orkade de inte vänta längre på att han skulle vakna så då väckte vi honom för han hade ändå sovit över sin lunchtid med en halvtimme så det var dags för mat.  Jag visade vad jag hade shoppat i Ullared och mamma visade mig hur man gör när man färgar kläder. Ska färga älsklingens svarta jeans som blivit gråsvarta i färgen med tiden. Med lite svart färg så blir de nog som nya :) Just det, de hade med sig presenter till gofisen då de hade varit en sväng till "himmel och pannkaka" där det var rea.




Gammelmormor hade köpt en pyjamas från "name it" i stl. 92. Den var väldigt stor och kommer nog att passa till hösten och nästa vinter. Bra att ha att växa i för jag har så mkt kläder i stl. 80 som han har nu. Sött motiv med helikoptrar.






Vinterjacka och täckbyxor i stl. 90 från Didriksson. De var stora i storleken så det blir nog bra till nästa sässong. Egentligen borde man köpa på sig en sässong tidigare med vinterkläder när det är rea. Kommer nog inte göra det i år då jag kommer att ha bättre ekonomi till hösten och svårt att veta exakt storlek nu som han ska kunna ha hela nästa vinter. Det beror ju på om märket är stora, normala eller små i storleken. Skulle tippa på att han kommer ha stl. 92 om de är stora i storleken och 98 och de är små.

Efter att mormor och gammelmormor fått kaffe och träffat gofisen och åkt hem så gick jag och gofisen ut en stund och prövade pulkan han fick i julklapp. Han verkade gilla det då han kunde sitta upp och se sig omkring. Man vet aldrig när snön försvinner helt så det är bäst att passa på så vi får pröva att åka pulka åtminstonen en gång i vinter. Ska försöka hinna med fler gånger då han verkade tycka om det :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0