Töväder!


Imorse var det 3 plusgrader och regn :P Det var inte länge snön fick vara denna gång. Vädret har varit ambivalent  på senaste tiden. Varannan dag minusgrader och varannan dag plusgrader.  Det gör ju att det är hemsk halt emellanåt. Men idag har det nog smält på gångbanorna så jag och gofisen ska nog ta en promenad snart. Tempen har blivit lite lägre sen vi vaknade och ligger på en plusgrad nu. Älsklingen äåkte iväg till Mattila för att åka skidor föruut. Vi har ingen barnvakt idag så jag kunde inte följa med men jag har det mysigt med gofisen iaf. Funderar på att åka i tunneln i eftermiddag men nu är mina åkkort slut som jag fick i födelsedagspresent och det är dyrt att åka en timma, 160 kr. Maria och jag kanske ska till Ullared i januari och då är det bäst att spara pengarna. Ska se hur halkigt det är ute för annars kanske jag kan jogga en halvtimme i eftermiddag istället.

Idag har vi invigt gofisens kläder han fick i julklapp av farmor.










Ska nog köpa mer röda kläder i framtiden. Tycker att det är riktigt snyggt. I början var jag tveksam och har inte handlat några röda kläder till gofisen men det får det bli ändring på nu. Har inte direkt varit något föredömme ur genusperspektiv då jag i stort sett bara handlat blå och gröna kläder till gofisen. Ibland kan det ju vara svårt att se skillnad på flickor och pojkar när de är bebisar eftersom de oftast är flintskalliga och ser likadana ut. Därför har jag klätt honom i mkt blått så att man direkt vet att det är en pôjk ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0