Charlottenberg!

 
Idag har jag varit ledig från jobbet och har nu bara 3 arbetsdagar kvar till semestern :) Jag hade inget att göra och eftersom jag är sjuk fortfarande men inte sängliggandes så ville jag hitta på något på min lediga dag. Mamma har semester och pappa har samma virus som mig och har inte jobbat denna vecka så vi drog iväg på en dagstripp vid 10-tiden. Först drog vi till Kongsvinger och köpte räkor, blöjor och lite annat gott. Räkor är mkt billigare i Norge och blöjorna var lite billigare än i Sverige men annars är det mesta dyrt.
 
Orkade inte fota räkorna, då de snabbt behövde komma in i frysen när vi kom hem. Även mina föräldrar köpte räkor och jag köpte också med till svärmor som ville ha en förpackning. Annars köpte jag även med två påsar med browniemix som är så god och enkel och en påse med potetgullchips som också är väldigt god och finns ej i Sverige.
 
 
Sedan drog vi till Charlottenberg. Det var första gången vi alla i bilen åkte vägen mellan Kongsvinger och Charlottenberg. Runt 4 mil var det mellan ställena med vacker natur :) När vi kom fram började vi med att ge gofisen lunch och sedan åt vi själva en lunchbuffé på thons hotell som serverade god husmanskost. Lagom till att vi skulle börja shoppa somnade gofisen i vagnen :) vilket underlättade shoppingen...
 
Hittade mkt till gofisen inför utomlandsresan som bl.a. shorts, linnen, kortärmade skjortor och sandaler så nu har jag nog köpt det mesta till gofisen. Jag fyndade även på rean till älsklingen. Halva reapriset var det så jag kunde inte stå emot att köpa caprijeansen och skjortan. Det fick bli en present från mig. Hittade även en till födelsedagspresent till någon som fyller år snart som jag inte visar här ;) Till mig själv blev det inget eller jo, tvålen ska jag ju använda :P Det är så när man blir förälder, då kommer man i 2:a hand...
 
Gofisen hade väldigt mkt energi när vi kom hem efter att ha suttit still i en bil och i vagnen stor del utav dagen så han gick och kröp för fullt här hemma när vi kom hem tills han skulle lägga sig. Imorn kommer farmor hit och passar gofisen när vi jobbar eftersom dagis har semesterstängt denna vecka.
 
Kvällens gofis:
 
Glömde också visa leksaken som morfar köpte till gofisen idag:
Den tyckte han var skoj att plocka ner ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0