Cykelhjälm och vigselringar!

 
Idag har vi varit till banken älsklingen och jag och skaffat ett gemensamt konto till alla räkningar. Allt från värme, el, huslån, vatten, sopor, försäkringar, bredband, tv, bilskatt och mat ska betalas från detta konto. Det känns så bra att äntligen kunna försörja sig fullt ut :) Älsklingen har sedan börjat tvättat farstukvisten medan jag tagit gofisen så imorn blir det grundmålning. Annars har det hunnits med matlagning, mathandling fram till torsdag, promenad med gofisen och besök av Camilla och jolin på kvällen. Nu sitter jag i soffan och kollar bloggar, vigselringar och cykelhjälmar. Vi kikade lite i fredags på guldsmeden men de hade väldigt litet sortiment men vi fick med en katalog så de kan beställa hem fler olika modeller. Men vi funderar på att åka till Karlstad och kika mer så att man får se ringen i verkligheten först så kan vi ändå beställa i Torsby sen.
Dessa är mina favoriter nu:
Dessa har vi som förlovningsringar. Det känns som att alt 1 är mer klassiskt men alt 2 passar bättre ihop med förlovningsringen och är lite rologare. Jag ska kolla vidare.
 
Dessa hjälmar har jag hittat som verkar passande åt mig och gofisen:
 
På onsdag är det löning och då slår jag till på hjälmarna.
 
Imorn står promenad runt borejoggen med gofisen, klipp&sling hos frissan och tvätt och matlagning på schemat. Eventuellt också om jag hinner så ska jag städa. Älsklingen ska måla och träna så vi vet vad vi ska göra imorgon.
 
På onsdag ska jag till Skålviken med Camilla och hennes barn för att shoppa barnkläder. Det ligger tydligen utanför Hagfors och de har mkt fina kläder har jag förstått. Det blir första gången som jag åker dit. Hoppas att de har börjat få in lite höstkläder för jag behöver inte mer sommarkläder till gofisen. På kvällen ska vi grilla
 
På torsdag ska vi bjuda svärföräldrana på middag
 
På fredag blir det iaf städning och så kanske jag kan börja träna för förkylningen börjar nästa släppa helt nu. Det tog bara lite drygt tre veckor :P Det är många år sednaj jag haft en sådan dryg förkylning. Nu är jag värd att få vara frisk ett år framöver :) Det enda positiva med att vara sjuk är att man är nöjd och glad bara man får vara frisk. Då inser man att det är ju familjen och hälsan som är det viktigaste här i livet och andra saker som exempelvis pengar kommer ganska långt ner på listan.
 
Nu ska jag lägga mig. Gofisen vaknar på nätterna nuförtiden och skriker och vaknar ävern vid kl. 6 och är hungrig. Antagligen har han mardrömmar och vaknar lillgubben men sömnen blir hackig så det är bäst att lägga sig i tid.
 
God kväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0