Längesedan!

 
Har inte haft någon motivation till att skriva nu när vi har semester. Vi hade det iaf bra i Rättvik. Vädret kunde vi tyvärr inte göra så mkt åt så en och annan regnskur fick vi på oss men det regnade inte konstant utan vi fick se lite av solen också :) Vi hann bl.a. spela minigolf, besöka Dalhalla, Leksand och Insjön, kolla runt i byn i Rättvik, ¨ka båt på Siljan och grilla. Sista kvällen åkte vi på en båttur Victor, jag och älsklingen på Siljan och då åt vi även middag på båten. Vi såg även en eller t o m två vackra regnbågar då. Gofisens gående lossnade rejält när vi kom till Rättvik så nu går han för fullt i stort sett hela tiden :)... Vi kom hem på torsdag kväll och igår ägnade vi hela dagen åt att vara på släktträff i Engerdal i Norge som ligger ovanför Trysil. Älsklingen har väldigt stor släkt. Vi var nog säkert 50-60 pers och då var ändå inte alla där. Min svärfar har 7 syskon och med allas familjer så blir det en hel del. Ganska stor skillnad mot min lilla lilla släkt. Mamma har inga syskon. Mormor har två systrar som inte har några barn. Varken farmor eller farfar hade några syskon och min pappa har en syster som har två barn, så två kusiner har jag på pappas sida... Det var 22 mil till Engerdal och vi åkte över dagen så det blev en mkt lång dag. Som tur var var det älsklingens tur att ta gofisen på morgonen och han vaknade som vanligt vid kl.6 ;) men efter en flaska välling så somnade han om till halv åtta iaf....
 
Nu har vi en veckas semester till innan vi börjar jobba igen och då står detta på schemat:
-måla farstukvisten
-göra ärende på banken (på onsdag får jag min första lön och nu är det äntligen dags att skaffa ett gemensamt räkningskonto)                                                 
-köpa födelsedagspresent till brorsan
-köpa cykelhjälm till mig och gofisen
-frissan på tidag
-umgås och ta hand om gofisen
-ev. börja läsa en bok
-och bli frisk från den här envisa förkylningen
 
Mormor har vunnit en vit cykel på postkodslotteriet som jag har fått i present till min apotekarexamen. Jag fick min legitimation på posten i fredags :) Sen så ringde mamma ikväll och sa att hon köpt en cykelstol på blocket som jag ska få som gofisen ska sitta i. Så nu är jag ute och kikar på hjälmar åt både mig och gofisen. Man måste ju föregå med gott exempel när man har barn. Ska kika lite i veckan här i Torsby men annasr så hittade jag en närsida med passande cykelhjälmar till oss och de hade även vita cykelkorgar som jag vill ha på cykeln så det matchar ;) Tänkte kanske försöka cykla till dagis med gofisen och då måste jag ha en korg att ha min väska och gofisen ryggsäck i. Jag kommer nog inte att ha några problem att spendera min första lön och det är dessutom ett par stycken som fyller 30 i augusti.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0