Sjuk!

Ja, precis när vi blivit friska så kommer nästa sjukdom. Inte för att jag är någon läkare men det kändes som att hela familjen hade bakterieinfektion senast när gofisen fick äta penicillin och vi hade kraftig halsont i en vecka. För en vecka sen avslutade gofisen din antibiotikakur och höll sig frisk ända till söndag kväll. Då märkte vi att han var tätt i näsan under natten till måndag och har varit förkyld sen dess. han har varit lite varm men inte så farligt så vi har lämnat på dagis som vanligt. Vi har ingen lust att VAB:a och han är ändå pigg. Igår var det min tur att drabbas. Näsan började rinna under dagen på apoteket och på eftermiddagen tjocknade det i halsen. Men nu känns det däremot som en virusinfektion, men jag kan ha fel. Älsklingen har iaf klarat sig hittills. Jag fick ställa in träningen igår, skulle ha varit på friskis och svettis på kvällen. Det var en jobbig natt och jag har inte känt mig pigg idag. Har snorat och nysit bland kunderna och halsen har varit sårig och öm :( Jag hade sen lunch idag och vid strax efter 14-tiden och då skickade chefen hem mig. Hon tyckte att jag behövde hem och vila upp mig till imorn istället. Vad gulligt tycker jag. Det kändes bättre att hon tyckte att jag skulle gå hem än att jag skulle sjukanmäla mig första veckan jag jobbar. Nu hoppas jag att vi blir friska snart och att det får vara nog med sjukdomar framöver. Förra året var vi väldigt friska men sedan gofisen började dagis i maj har vi varit mer sjuka än vi annars brukar vara på 1-2 år tror jag :P Jag har hört från 2 jag känner senaste tiden som själv har erfarenhet barn att mellan 1-3 års ålder så brukar barn vara väldigt ofta sjuka. Sedan brukar de ha byggt upp ett immunförsvar och klara sig lite bättre. Då vet vi vad vi har att vänta oss framöver :P Nu ska gofisen bara gå en dag till dagis innan han har 3 veckors semester. Älsklingen och jag jobbar däremot en vecka till och gofisen ska vara hos farmor och mormor växelvis till veckan p.g.a. att dagis har semesterstängt och vi har inte råd att ta mer än två veckors semester i år. Men semestern närmar sig för oss med :D Ska njuta för fullt då. Vi ska till Rättvik sön-fre första semesterveckan och så har vi även en släktträff planerad i Engerdal i norge på älsklingens pappas sida. De var 9 syskon som nu har barnbarn så jag skulle tippa på att det är ett 50-60-tal som kommer. Jag har inte träffat så många så det ska bli skoj att få träffa älsklingens släkt.

I förregår fick jag ett snabbesök av mammas kusin Carina som även är inom samma branch som mig då hon är receptarie. Hon ville fira mig till min apotekarexamen som jag tog i fredags :) Jag förstod först inte varför hon kom med blommor och present men sen kopplade det att jag tog ju examen i fredags. Så mkt har alltså jag firat det :P Jag blev däremot firad när jag tog min magisterexamen efter 4,5 års studier efter mitt examensprojekt.

Presentkortet är på tärnemarks ur&guld :) Smycken är alltid skoj och jag funderar på ett halsband eller en fotlänk. Ska försöka dra mig dit nån dag framöver. Just det, det får mig att tänka på att vi måste snart gå och kolla på vigselring. Har inte bestämt mig hundra vad jag ska ha....

Ikväll unnar jag mig detta efter middagen:

Mums :)

Dagens gofis:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0