Sommar!

Idag är första dagen på semestern som det varit fint väder :) Inte en enda regndroppe. Gofisen och jag var ute en stund på förmiddagen och lekte i gräset och sen åkte vi trehjuling innan det var dags att sova middag. Sedan har jag lagat middag och städat ute på verandan. Vi har bara suttit ute en gång i sommar eftersom det varit så kallt och därför har det inte blivit städat. Jag bytte vatten 6 gånger och varje gång var vattnet i hinken svart :P Svärföräldrarna var hitbjudna på middag idag. Jag ugnsbakade två laxar som brorsan hade dragit upp. Det är första gången jag tillagar en hel fisk i ugnen så jag bad mamma komma hit och visa mig men det var väldigt enkelt. Mkt salt, lite citronpeppar och dill och purjolök hade jag inne i fiskarna. Till detta serverade vi färskpotatis, kall fisksås och kokta morötter och broccoli. Jag hade gjort hemgjord glass till kaffet men de ville inte ha kaffe så vi fick äta själva efter att de hade åkt. Fick tyvärr inte tag på några jordgubbar så vi hade lite dajmkulor och nogatsås på glassen...Älsklingen har målat för fullt idag så det har varit svårt att få till middagen samtidigt som jag ska ta hand om gofisen. Han är och drar i allting just nu och följer mig varenda steg jag tar. Jag hinner knappt hämta något i skåpet innan han hinner dit och drar ut allting. Allt är en enda röra här hemma. Leksaker överallt. Skorna i skohyllan ligger alltid spridda i hallen. Ingen idé att plocka ihop för då är han där direkt och plockar ur skorna igen :P Det går inte att förneka att det är en mkt jobbig period nu. Det är ett evigt passande och längtan efter ett till barn är mkt långt borta. Det är tillräckligt med jobb med ett barn. Jag tror att gofisen håller på att få mer tänder. Han har ju ganska många redan, säker en 10-11 stycken men han är konstant dålig i magen de senaste dagarna och jag får byta kläder flera gånger per dag och tvätta så det känns som att det är något på gång....
 
Har varit dålig på att ta bilder på sistone men jag hittade några gamla som är lite drygt ett år gamla:
 
17 timmar gammal
 
Gofisen är på studentfest :)
 
Foto: Sara Lind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0