Svampplockning!

 
Idag var det min tur att ta gofisen på morgonen. Jag var ganska trött eftersom vi kom inte i säng förrän kl. 12 på natten. Älsklingen vaknade vid kl. 9 och då gick jag och la mig igen och sov ända till kl. 11. Jag vaknade proppmätt eftersom vi hade gäster igår. Maria och Peter var här och vi åt grekisk paj med tzatziki och efteråt blev det en massa chips och godis så jag kunde inte äta frukost. När jag vaknade satt älsklingen i soffan och gofisen låg bredvid så här:
Han hade precis somnat innan jag vaknade. Vi la honom i vagnen och drog iväg på en promenad i det fina vädret och jag åt frukost kl. halv ett när vi hade kommit tillbaks för då hade maten sjunkit ner litegrann. Idag tänkte jag börja komma i rutiner igen. Det blir lättare nu när jag börjar jobba imorn för nu på semestern har det blivit gosaker nästan varje dag. Har inte ätit några sötsaker alls idag och tänkte försöka hålla mig till helgerna framöver....
 
När vi kom hem från promenaden och hela familjen fått frukost/lunch i sig så drog vi iväg på kantarellplockning. Älsklingen hittade ett ställe förra året där han jobbade som inte ligger så långt bort. Men nu fanns det inte alls lika mkt och små var de kantarellerna vi hittade. Tror jag räknade till 12 st :P Vi fick fylla ut köttfäs- och kantarellpajen med champinjoner istället som vi åt till middag/kvällsmat. Jag hittade två kantareller i min pajbit och älsklingen hittade en i sin :D. Undrar om vi var för tidigt ute eller om det är ett dåligt svampår? Det kan ju också vara så att några redan har varit där och plockat men det kändes inte så.
Gofisen somnade på vägen dit men vaknade efter ett tag och ville med ut och plocka :)
 
Dessa hittade vi:
Vi var optimisktiska och trodde att vi skulle fylla hela icakassen :P
 
En rullskidtur hann vi även med idag. Vi fick barnvakt och tränade tillsammans i eftermiddag :) Första träningspasset på fyra veckor. Känner mig helt frisk nu från förkylningen och är redo att komma igång igen. Tänk så mkt bättre jag mår psykiskt när jag får träna en timme. Ska försöka träna mån, ons och sön till veckan. Det blir en jobbig vecka till veckan. Jag jobbar mellan 9.30-18.15 mån-fre + lördag mellan 9-14. Det blir en 45 timmars vecka. Det finns inte personal till att vara ledig en dag till veckan. Egentligen ska vi få vara ledig en vardag om vi jobbar lördagar men tyvärr är det ont om folk speciellt nu i semestertider. Men som tur är har jag bara en sådan vecka i sommar. Jag har schema fram till mârtenshelgen som är andra helgen i september. Jag kommer att jobba 4 av 6 lördagar fram tills dess. Vi ska försöka hitta på något de två lördagar som jag är ledig men annars blir vi hemma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0