Trött!

 
Igår började jag jobba ien. Jag mjukstartade med en 8 timmars dag, från 9.30 till kl.18 och hade då 30 min lunch. Idag var det tänkt att jag skulle jobba från 9.30-18.15 eftersom jag skulle stänga men vi är extra kort på personal denna vecka och Ann-Christin frågade om jag kunde komma dit till kl. 8 idag eftersom ingen var uppsatt och hon har alla andra dagar denna vecka. Jag sa att jag måste höra med dagis först så det är ok att lämna tidigare. Älsklingen frågade när han hämtade igår och det var inga problem. Jag lämnade strax efter halv åtta så att han kunde få vara med och äta frukost för första gången. Älsklingen hämtade honom sedan lite efter 16.00. När jag kom hem vid halv sju var han helt utsliten och bara gnällde och grät hela tiden och jag försökte laga middag när älsklingen var ute och tränade. Det känns som att det blev alldeles för länge på dagis idag. Jag kommer att säga nej nästa gång de frågar om jag kan börja tidigare om det inte står på schemat. I så fall om de måste ha personal så får de beodra mig att göra övertid. Själv är jag också utsliten. Det har gått i ett sen vi gick upp vid 5 idag :P tills jag slutade vid halv sju. Igår hade jag en bra dag på jobbet. Lagom mkt folk men samtidigt att göra hela tiden. Idag har det däremot inte varit en bra dag. En period på 2-3 timmar på förmiddagen med långa köer och ett par timmar på eftermiddagen och dessutom mkt klagomål. En del la fram det på ett snällt sätt och en del var taskiga. Idioter tänkte jag om vissa. Om de kunde tänka ett steg längre än näsan så skulle de nog inse att det inte är någon idé att skjuta budbäraren. Näh allting är Reinfeldts fel. Se bara på vilka indragningar den nuvarande regeringen gjort på försäkringaskassan. Älsklingen ansökte om föräldrapenning de två veckorn han var hemma nu isommar i början av maj. Det skulle ta högst 30 dagar att behandla. 27 juli trodde han att han skulle få in pengarna men inte då....Men jag skulle då inte ringa och skälla ut någon på försäkringskassan för det. De jobbar antagligen häcken av sig och dessutom är det semestertider. Är det någons fel så är det regeringen.
När vi blev gravida med gofisen försökte vi boka tid med någon på försökringskassan för ett möte om vår föräldrapenning då jag pluggade. Det tog över två månader att få en tid. Den som vi träffade berättade att från att föräkringskassan har varit öppet varje dag hade den nuvarande regeringen först dragit ner till 3 dagar per vecka för att sedan ha öppet 1 dag per vecka tills att slutligen stänga helt. Nu ska allt skötas på nätet, telefon eller så får man boka tid långt långt i förväg. Det är utveckling åt rätt håll det. Att slopa apoteksmonpolet har jag varit emot från början och nu ser vi resultatet. Även om det inte var optimalt då heller så var det iaf inte som nu. Pengar, pengar, pengar i fokus. Jag brukar ställa frågan till en del jag träffar som kommer med klagomål om de anser att det blivit bättre, sämre eller likadant sen privatiseringen och jag har intre träffat någon hittills som inte sagt att det blivit sämre. Det tråkiga är ju att skadan är redan skedd. Även om oppositionen vinner nästa val kommer de inte att dra tillbaka monopolet. Det är för stort projekt och skulle kosta för mkt pengar...Jag kommer då aldrig att rösta på moderaterna. Även om jag nu skulle tjäna på det då jag tjänar såpass bra skulle inte mitt samvete kunna rösta på dem. Dessutom vet man aldrig om man blir sjuk och då vill jag ha en trygghet. Den nuvarande regering har inte direkt gynnat de utsatta i samhället.
 
Nu sover gofisen och jag slappar i soffan. Det blir tidig kväll idag för mig....
 
Jag har varit ute efter en klänning att ha på mig på kvällarna utomlands när man vill klä upp sig lite och hittade en som jag föll för på rean dessutom :D Nedsatt från 699 kr till 249 kr. Den passade dessutom. Jag hittade den först på bubbelroom.se för 449 kr men där fanns den bara i 34 och 36. Då googlade jag på klänningens namn och hittade den på firstaid.se Där fanns den enbart kvar i medium. Vad är medium då för storlek tänkte jag. Då hade de en storlekstabell där jag kunde se att det motsvarade 38. Då chansar jag tänkte jag. Dessutom kostade den ju bara 249 kr där. Annars är jag mellan 38/40 i klänningar så det beror lite på modellen och om den är stor eller liten i storleken. Igår kom iaf klänningen och den passade :)
Ljusrosa skulle jag vilja säga att färgen är på klänningen. Jag är mkt nöjd :)
 
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0