Klätterapan


Theodor! När vi var i Sniptjärn i helgen klättrade gofisen upp i soffan för första gången 3 gånger på raken. För 1 minut sen lärde han sig göra samma sak hemma i vår soffa :P Problemet är inte när han klättrar upp utan när han ska ner tillbaka. Han kan kasta sig rakt ut för kanten och dyka ner och han försöker kasta sig över kanten när han står upp och håller sig i ryggstödet och det skulle innebära ännu högre fall. Nu får han inte vara ensam i vardagsrummet längre. Jag som trodde att det inte gick att få mer passning av honom :P Men ack så fel jag hade...

Igår var mormor med gammelmormor till Karlstad för synundersökning. Det var tydligen början eller bara lite gråstarr som inte behövde opereras som tur var. Sedan blev det lite shopping samtidigt och mormor köpte då dessa skor på rean till gofisen :

Det är samma märke (PAX) som de jag köpte på tradera men en storlek större. De som han använder nu är i stl. 21 men de börjar bli lite trånga så det är snart dags att använda de här i stl. 22. De passar så bra på hans fot.

Idag både lämnade jag och hämtade på dagis. Jätte skönt att ha en kort dag på 4 timmar. Jobbade mellan kl. 10-14 idag, så vill jag ha det jämt :) Det var iaf roligt att få hämta eftersom jag hittills bara gjort det en gång. Han fick mellanmål när han kom hem och nu börjar han bli trött så jag tänkte ta en promenad så kan han sova samtidigt som jag motionerar.

Dagens gofis:


Köpte med mig 1 liter jordgubbar efter att jag slutat som jag har unnat mig till fikat med glass till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0