Bloggtorka!


Det finns inte så mkt tid övers för att hinna blogga just nu men det är roligt att ha kvar bloggen så får det bli när det finns tid över.

Gofisen var sjuk på torsdag och fredag och hade feber men nu är han frisk och han har varit på dagis idag. På fredagen kände jag mig tvungen att gå till apoteket för jag vet inte om jag får VAB:a och pappa som är chef till älsklingen ville att han skulle med och jobba för att de skulle bli klar på området och inte behöva åka tillbaka dit på måndagen. Svärmor slutade kl.11 så vi hade ordnat så att hon skulle komma då men jag börjar 9.15 och mamma kunde inte komma loss eftersom hon skulle lära upp någon att fakturera på sitt jobb men då återstod min bror som var hemma. Problemet var att han aldrig bytt en blöja men vi hade inget val. Kl. halv nio ringer jag honom och väcker honom såklart och säger att gofisen fortfarande är sjuk och kan inte vara på dagis idag och undrar om han kan passa honom i 2 timmar. Som tur är har gofisen bajat på morgonen så brorsan borde klara sig. Gofisen är extra trött när han är sjuk och sover middag redan vid kl. 9 den dagen. Precis när morbror kommer hit så har gofisen somnat och älsklingen kommer hem redan vid halv elva och då vaknar gofisen lagom till att han kommer hem. Victor ser nyvaken ut när han kommer hem så han hade det nog ganska bra när han satt barnvakt, låg i soffan och sov i 1,5 timme :P.. Farmor behövde inte passa gofisen då eftersom älsklingen kom hem så tidigt.

Igår tränade jag en timme rullskidor i Valberget och såg då årets första orm :P Det var på ett lättåkt parti så jag hann inte se så noga men jag tyckte inte att jag såg några sicksackränder så det var nog ingen huggorm, utan en snok. Den var ganska lång och smal. Även fast det inte var en huggorm så rös det i mig. Jag gillar verkligen inte ormar.


Bilden är tagen från google men påminner mkt om ormen jag såg...

Gofisen var så trött idag efter dagis och har dessutom bara sovit middag en gång så redan vid kl.19 somnade han. Hoppas bara inte att han vaknar före halv sex imorn :P Det är nog bäst jag går och lägger mig nu....Jag hann iaf städa vardagsrummet och köket ikväll så vi får det lite fint till midsommar...

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0