Fredag!


Ikväll gjorde jag varm smörgåstårta till middag/kvällsmat. Det är ett supergott recept som jag fått av Åsa i Uppsala. Sedan har jag gjort lite justeringar eftersom receptet var vegetariskt och älsklingen är väldigt förtjust i proteiner :P




Recept:
Polarkaka eller hönökaka
1 purjolök
Färsk svamp
1 burk majs
1/2 grillad kyckling
4-5 dl lätt creme fraiche
salt
cayenepeppar

Garnering:
Tomatskivor
Ost
Oregano och basilika

Gör så här:
Skiva och hacka purjolök och svamp.
Rensa och dela kycklingen i småbitar.
Bryn svamp och lök i en stekpanna tills fin färg.
Häll majs och kyckling i pannan och rör om.
Ha i creme fraiche och krydda.

Lägg brödet på en plåt med bakplåtspapper och fördela hälften av fyllningen i ett lagom tjockt lager. Lägg på ett brödlager och fördela den resterande fyllningen på brödet. Avsluta med ett lager bröd överst.
Garnera med tomatskivor och skivad ost och krydda med oregano och basilika.
Grädda i mitten av ugnen på 200 graders värme i ca 15 min eller tills osten fått fin färg.

Smaklig måltid!

Dagens gofis;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0