Lekmer!


Då är jag inne på sista veckan som student/praktikant. Tänk att det är allra sista veckan på en 5 årsutbildning jag gör nu. Det känns som det är evigheter sedan jag startade att plugga eftersom jag haft två uppehåll på vägen och mkt har hänt i mitt liv på de här 6,5 åren. Praktiktiden som startade i februari har däremot gått snabbt...På måndag börjar jag att jobba på Kronans Droghandel i Torsby. Jag har fått fast jobb och min anställning börjar 1 juli. Det är en heltidstjänst och även om jag har rätt att gå ner i tid när jag har barn så ska jag börja på heltid för att få superbra mammapenning nästa gång jag är föräldraledig :) Det är brist på farmacevter, speciellt på landsbygden men även i hela värmland. Alla jobb jag har sökt har jag fått och jag har även blivit kontaktad av ett apotek. Det jobbet på landstinget hade varit spännande och hade jag inte haft barn så hade jag tagit det men nu prioriterar jag familjen. Det hade varit vansinnigt att pendla 20 mil om dagen + 8 timmars arbetsdag när jag har en 14 månaders kille. Även om jag inte hade behövt pendla varje dag så skulle huvuddelen av tjänsten bli i Karlstad och det fanns ingen möjlighet att bli stationerad från Torsby. Man vet aldrig vad som händer i framtiden. Nu vet de på landstinget i  Karlstad vem jag är och jag ligger nog bra till om det fortsätter att utökas med klinisk farmaci och i framtiden kanske man anställer en heltid i Torsby. Iaf så kändes det bra att ha flera olika jobb på gång när jag skulle löneförhandla för då vågade jag att vara hård och inte vika mig ett tum :) Tänk om en månad idag så får jag min första lön som apotekare.

På lunchen idag hämtade jag ut ett paket från Lekmer som jag beställde förra veckan. Detta innehöll paketet:

Skjortan ska gofisen ha på bröllopet under västen och flugan.

Badbyxor till gofisen i stl. 92

T-shirt i stl.92

Allt verkade bra i storlek så jag behåller allt.

En annan sak som hände igår när farmor och farfar var här var att gofisen tog två steg själv och idag har älsklingen varit hemma med gofisen eftersom dagis haft planeringsdag och när jag kom hem från apoteket så stod han själv långa stunder flera gånger och sedan tog han ett par steg själv två gånger. Nu är det verkligen inte länge till att han går tror jag eftersom han vågade ta ett par steg igår och idag :) Igår fyllde gofisen 14 månader och jag ska skriva upp i barnboken att han tog två steg på 14-månadersdagen. Både jag och älsklingen var sena när vi gick. Jag tror att jag var 13 månader och älsklingen 14 månader så han har ju ingen att brås på att gå tidigt men nu känns det som att han fått ett släpp :) När han går på riktigt så ska jag filma och lägga ut på bloggen.


Idag monterade älsklingen upp skåpspärrarna i köket. Halleluja, halleluja, halleluja! Det är så skönt att vi får ha skåpen i köket ifred nu. Inte för att han inte hittar på något annat bus :P men det var jobbigast när han var och plockade ur alla köksskåpen.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0