Nationaldagen!


Gud vad härligt det är att få vara ledig en dag mitt i veckan. Synd bara att inte gofisen fattat att man kan sova längre då. Istället vaknar han tidigare än vanligt. 05.20 bestämde han sig för att stiga upp och då var det bara för mamma att hasa sig upp och göra frukost. Kom inte i säng förän halv tolv igår så ikväll blir det sängen efter detta inlägg. Nu skulle jag tycka att det var sovmorgon att få sova till 7 :P Annars har vi haft fullt upp idag så det kanske var bra att han vaknade så tidigt. Efter att vi båda fått i oss frukost tog jag reda på den rena tvätten och städade gästtoan, hallen och köket. Sedan bar det av på långpromenad runt borejoggen. Gofisen sov nästan hela tiden och lagom till vi kom tillbaks så vaknade han. Sedan blev det lunchdags för gofisen vid halv 11 och jag tog mig mellanmål. Drog damsugaren ett varv i vardagsrummet, sovrummet och badrummet och fuskstädade badrummet genom att bara ta toan, handfatet och golvet så nu får det klara sig till midsommar. Sedan drog vi iväg till mormor och morfar som satt barnvakt när jag åkte rullskidor en timme på lekvattnetsvägen. När jag kom hem så åt jag lunch och duschade innan älsklingen kom hem. Sedan kl. 15 fick vi besöka av Frida och Kristian :) Det är så roligt att det gått så bra mellan dem. De är så söta tillsammans ;) ...Gofisen blev grinig när de var här så vi la honom för att sova middag men han vaknade strax efter att gästerna åkt hem och älsklingen skulle ut och sätta de sista barrväxterna så jag fick ingenting gjort på eftermiddagen för gofisen är det passning med hela tiden just nu. Är faktiskt glad över att jag jobbar (gör praktik) för jag skulle inte vilja vara hemma hela dagarna just nu. Men jag hade gärna gjort kortare dagar... Lite senare på eftermiddagen (kvällen) fick vi mer besök av svärföräldrarne och en halvtimme senare kom mina föräldrar. Så det har blivit en del fikande idag. Det börjar bli tomt i frysen på kaffebröd nu så det blir till att baka om jag får tid någon gång...Innan mina föräldrar åkte hem så mätte mig mamma för att se vilken storlek jag skulle ha på brudklänningen som jag skulle beställa ikväll. Jag har ju bestämt vilken jag ska ha nu :)


Det blir den som jag föll för från allra första början. Då föll jag för modellen. Nu i efterhand så har jag insett fler fördelar med den som att det är en klänningen som tar liten plats i resväskan då det är chiffongtyg, den skrynklar inte + att den var oförskämt billig för att vara en brudklänning. Problemet var att välja rätt storlek eftersom jag tydligen har konstig kroppsform. Enligt måttabellen så är jag 36/38 i byst, 38/40 i midja och 42/44 över höfterna. Därför fick det bli en stl. 40 eftersom då kan mamma sy in den vid bysten och kjolen är ganska vid så då gör det ingenting att jag är större där. Dessutom har jag börjat träna nu och ska försöka gå ner 5 kg till bröllopet så det kanske blir att den får justeras mer förhoppningsvis. Bättre att den är lite för stor än för liten... Det skulle ta ca en månad att få hem den. Skulle det gå åt helvete så färsöker jag sälja den på tradera och köper en ny.

Imorn ska jag beställa diademet och jag har bestämt mig för detta:

Komb med pärlor och strass passar mig utmärkt :)

Nu ska jag börja kika lite på brudskor innan jag lägger mig och dricka upp mitt glas vin som jag unnar mig ikväll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0