Plantagen!


Imorse var det min tur att ta gofisen och som vanligt vaknade han vid kl. 6 prick :P Då var det bara att stiga upp och göra iordning frukost. Proppmätt vaknade jag imorse eftersom jag tryckte i mig en bit kladdkaka med vispgrädde innan jag la mig så jag orkade inte någon frukost imorse så det blev bara gofisen som åt...Efter att vi gjort iordning oss och lekt lite så drog vi ut på en långpromenad runt borejoggen + en liten extra runda så jag tror att vi nästan gick en mil. Mormor och morfar plockade vi upp gofisen och jag efter halva sträckan som hängde på. När vi kom hem rensade älsklingen ogräs i slänten och hade kommit på idén att vi skulle åka till plantagen idag istället. Vi har ju alla helger inbokade fram till midsommar och därför får vi plantera växterna på kvällarna och då kändes det bra att få det gjort och börja redan till veckan. Morfar fick vara barnvakt och mormor följde med som smakråd.


Vi åkte faktiskt först till blomsterlandet men där var det utplockat och som tur var hittade vi en del fina växter på plantagen istället.

När vi kom hem så lagade jag middag, vilket blev pestokyckling med bandspagetti och sen stack jag ut och joggade hårda 5:an i Valberget. Fy tusan vad jobbigt det var. Har hittills bara sprungit 3-4 km som mest i år på mera plant underlag medan här är det upp och ner hela tiden med långa branta backar :P Är nöjd att jag orkade springa överhuvudtaget uppför :) Nu känns det bra inför veckan att jag både promenerat och tränat. På onsdag är det nationaldagen och då är jag ledig och då ska jag träna igen nästa gång.

Nu ska jag ta och vika tvätt och ge gofisen kvällsmat innan finalen av mästarnas mästare börjar.

Gofisen igår:

Det är nya knickers (3/4 byxa) men på gofisen som har korta ben blev det som långbyxor. Kanske får ta och fålla upp dem lite...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0