Sjuka!


Gofisen har vaknat och skrikit typ 5-6 gånger de senaste två nätterna. Men imorse var han inte pigg när han vaknade. Febern hade kommit tillbaka så jag ringde sjukrådgivningen som hänvisade mig till vårdcentralen. Han hade 38,4 graders feber på morgonen och var helt slö. Själv hade jag halsont så jag sjukanmälde mig. Halv 9 fick jag tid på vårdcentralen och gofisen var så duktig med allt förutom halsprov. Det totalvägrade han så det fick vi skippa. Han var dock väldigt slö och febern hade ökat till 39 grader så jag fick en alvedon supp till honom på vårdcentralen. Proverna och symtomen tydde på bakterier så nu äter gofisen sin första penicillinkur. Han har fått två doser idag och det har gått bra för det finns ju vissa som inte tål penicillin men gofisen visade inte på någon reaktion. På eftermiddagen efter att han sovit och fått en Ipren supp så blev han riktigt pigg men han ska vara hemma imorgon med. Mormor har tagit semester i två dagar nu så hon lovade att passa honom. Toppen för vi behöver pengarna. Jag får väldigt dåligt csn nu i juni och får inte min första lön förrän 25:juli så älsklingen behöver jobba så mkt han bara kan. Om han är feberfri imorgon så skickar vi honom på dagis på torsdag och sen är vi ju hemma fre-sön. Tänk vad sjuk gofisen varit sedan han börjat dagis. Hoppas att det lugnar sig för ett litet tag nu....

Idag har jag bestämt vilka brudskor jag ska köpa. Får köpa dem när jag fått min första lön men nu slipper jag iaf fundera på vilka jag ska ha. Det får bli ett par med liten klack eftersom jag ändå är 1,75 m lång och sen vill jag inte ha helt utan för hållningens skull.

Dessa blir det:

1 ich var klackhöjden, vilket inte sa mig speciellt mkt. Tack vare google så hittade jag en sida där man kunde konvertera från inch till cm och 1 inch=2,5 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0