VAB!


Gofisen vaknade imorse och grät och gnällde. Jag fick i honom lite frukost men han åt inte lika mkt som vanligt och sedan började han gråta igen. Eftersom älsklingen haft kraftig halsont i ett par dagar så förstod jag att gofisen var sjuk. Sen började han få feber. Eftersom älsklingen redan åkt iväg på jobb och svarade inte i telefonen så började jag få panik för jag tror inte att jag får VAB:a som student. Jag måste göra mina timmar. Då ringde jag universitetet för att kolla men de hade inte telefontid förrän mellan 13-15 idag så det var ju lönlöst. Efter tre försök fick jag tag på min handledare och berättade läget och hon tyckte att jag kunde få stanna hemma med gofisen idag. Jag har ju bara två sjukdagar hittills på praktiken och man behöver inte förlänga praktiken om man varit sjuk mindre än 2 veckor. Så nu sitter jag hemma i soffan och bloggar när gofisen sover. När han är vaken vill han bara sitta i min famn för annars gråter han bara så han är inte alls sig själv. Gav honom en supp med ipren innan jag la honom så hoppas febern går ner snart...

I helgen var jag ju som sagt ute i Karlstad med vänner och det var super skoj :D Nästa gång tycker jag att vi ska träffas ännu tidigare för det tar tid när 4 tjejer ska fixa till sig ;) Har inte frågat om jag får visa bilder på mina  vänner på bloggen än så därför visar jag bara dessa bilder:


Det 5:e glaset berodde på att en vän till Maria som bor i Karlstad tittade förbi en stund på kvällen. Hon hade en 5 månaders bebis och det var första gången som hon var borta ifrån honom. Hon skulle dock vidare till ett annat sällskap så hon följde inte med oss ut senare på kvällen...

Chokladdoppade jordgubbar är något som jag verkligen kan rekommendera, mums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0