Afte!


För knappt en vecka sedan fick jag en blåsa i munnen på nedre läppen och lite åt vänster framför framtänderna. Den är alldeles vit och stor och är öm. I september i fjol fick jag min första afteblåsa och därefter kom de på rad. De varade i drygt en vecka innan de försvann och sen gick det någon dag innan nästa kom. Nu har jag varit blåsfri sen oktober tills förra veckan. Har ju haft en infektion i kroppen nu och då bryter blåsorna ut. hela munnen bli öm och det blir svårt att äta och dricka men matglad som jag är så stoppas jag inte av det ;) men det är tråkigt att det ska vara så ömt.


Igår på jobbet blev jag tipsad om en ny produkt som de tagit hem mot afte som heter Oralmedic. Svindyr är den då den kostar 139 kr för två behandlingar. Men efter att blåsan blivit ömmare och mer infekterad igår kväll så bestämde jag mig för att testa. Då har man något att gå på vid rekommendation till kunderna. På min lunchrast idag provade jag denna produkt:


Det var verkligen en hit och den kommer jag varmt att rekommendera kunderna framöver. Tycker faktiskt att den var värd sitt pris. Behandlingen gick till så att man torkade först blåsan med en torr bomullspinne som fanns med i förpackningen. Därefter tog man den andra bomullspinnen som innehöll ett ämne (HybenX) och bröt sönder toppen på pinnen som var markerat med ett rött streck så att oralmedic rann ut i motsatt ände. Detta applicerades på blåsan i 5 sekunder. Det är då viktigt att hela såret täcks. Det kommer då en kortvarig intensivt stickande känsla direkt vid applicering. Det sved till rejält när jag duttade på blåsan men gick över rätt snabbt. Avslutningsvis ska man skölja munnen noga med vatten och spotta ut.

Det känndes som det blev en skyddande hinna över såret, ungefär som compeed på skavsår och det slutade nästan omedelbart att ömma i munnen :D Hur skönt som helst.

Detta står på acnordics hemsida:

Oralmedic eliminerar skadad vävnad och drar snabbt ut vätskan från såret. En skyddande hinna bildas sedan på några sekunder som bidrar till att ta bort smärtan genom att skydda mot irritation av såret och samtidigt underlätta den naturliga läkningsprocessen.

1.  Skadad vävnad finns i blåsan som täcker det drabbade området.

2.  ORALMEDIC® avlägsnar den skadade vävnaden och tar snabbt bort vätskan från det drabbade området.

3.  Den unika kombinationen av ingredienser i ORALMEDIC® reagerar med den skadade vävnaden så att den koagulerar. Detta skapar en skyddande hinna över såret som:

- förhindrar irritation av såret och påskyndar läkningen
- lindrar smärtan genom att skydda nervändarna.


Nu ska det bli spännande att se om smärtlindringen varar hela tiden ut...


Gofisen ikväll i pyjamas ;)

Igår kväll fick vi besök av mormor och morfar och med sig hade mormor det färdigsydda linnet och shortsen.

Hur fint och gulligt som helst. Nu skulle mormor ge sig på att sy t-shirten härnäst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0