Älskade lördag!


Vi fick sovmorgon  imorse eftersom gofisen sov över hos mormor och morfar i natt. Vaknade redan vid 07.10 men somnade om direkt ända till kl. 9 :) Det var länge sen jag sov så länge. Skönt att känna sig utvilad när man vaknar. Vi grillade igår för första gången i år hos mina föräldrar. Det blev älgkött med råstekt potatis och kokta morötter och broccoli. Drack ett glas rött till maten och blev så trött efter att jag somnade så det var skönt att älsklingen bestämde sig för att vara nykter och köra hem för annars skulle vi ha promenerat hem.

Här kommer dagen i bilder:

Började dagen med att baka bullar och räknade till 99 stycken.




Mormor och morfar kom med gofisen på förmiddagen och efter gröt blev han trött men ville inte sova ändå så vi tog en promenad i följe med mormor och morfar.


Under promenaden gick vi in till leksaksaffären och reserverade en barnvagn som vi ska hämta till veckan. Vi var inne där igår och tittade litegrann och har funderat tills idag. Det blev en brio spin barnvagn. Den övre bilden visar hur vagnen såg ut i briokatalogen men färgen liknar mer den undre bilden. Det blev fjolårets modell som bara fanns kvar i marinblå. Årets modell kostade 750 kr mer och det tyckte vi inte det var värt att betala och marinblå är ju inte så dumt. Det som vi gillade med modellen är att man kan både sitta och ligga i den. I de flesta andra sittvagnar kan man inte fälla bak ryggstödet och ligga i dem. Sedan är framhjulen svängbara så man behöver inte lyfta vagnen för att svänga men om man vill kan man låsa framhjulen. Dessutom tar den mkt mindre plats när man fäller ihop den jämfört med våran stora vagn som vi har nu.

Gofisen sov vidare i ytterligare 2 timmar efter att vi kommit hem från promenaden. Då passade jag på att ta reda på tvätt, förbereda pizzan tills ikväll, baka kladdkaka och göra en uppgift som ingår i min praktik. Jag skulle skriva en populärvetenskaplig artikel som max fick innehålla 150 ord. Det var klurigt att få med allt på så lite utrymme. Jag valde att skriva om migrän riktat till allmänheten. Precis när jag var klar med uppgiften vaknade gofisen så det var super bra timing.






Efter att ha fått mat i magen var det full rulle på gofisen. Han kröp överallt när jag bakade pizzan.



.
Mamma, pappa och brorsan bjöd vi på middag ikväll. De hade med kräftor som vi åt till förrätt.






Två pizzor bakade jag. Den översta med zuccini, champinjoner, soltorkade tomater och mozarella. Den undre med älgfärs, räkor och champinjoner.

Efter middan spelade vi yatzy och jag inte tänker berätta resultatet :P Sen blev det kladdkaka med grädde.





Dolly fick smaka på rådjur som Victor hade med + lite hundgodis och avslutningsvis lite grädde som blev över från kladdkakan.

Nu sover gofisen i sin säng, mamma sover i soffan, Victor har dragit på fest och älsklingen och pappa sitter och snackar skidåkning och röjning :P Själv har jag beställt ett par nya jogging/promenadskor på nätet innan jag började skriva blogginlägget.



Det blev samma modell som jag brukar ha Asics GEL GT-2170. Det blir nästan halva priset att köpa på nätet mot att köpa dem i en sportbutik trots frakten. Det är en sida från storbritannien som heter "www.startfitness.co.uk". Man kunde välja mellan tre olika färger på de flesta modeller. Jag valde svart eftersom då syns skiten minst...
Nä nu tycker älsklingen att jag ska vara lite social så trevlig lördagkväll på er ;)





Trackback
RSS 2.0