Barntyger i stretch!


För några veckor sedan var mamma på syfestival i Älvsjö i Sthlm. Då passade jag på att skicka med pengar till jerseytyg för att sy sommarkläder åt gofisen. Detta beställde jag:


Imse vimse spindel var namnet på detta tyg och självklart i favoritfärgen turkos ;)



1 m av vardera tyg blev det och det ska räcka till 2 linnen och 1 t-shirt utav "imse vimse" tyget. Det randiga ska det bli två par shorts utav. Hade tänkt sy själv med hjälp utav mamma men nu har mamma redan börjat och kommit så långt så det blir nog hon som får sy allt.


Detta tyg i singeljersey köpte mamma som hon ska sy något av till gofisen men hon hade inte bestämt vad än. Dessutom köpte hon jeanstyg i stretch som hon ska sy ett par jeans utav att ha till hösten och något mer stretchtyg som jag inte sett än som hon ska sy en sommardräkt utav.

Bilder kommer senare på de färdigsydda plaggen :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej! Jag undrar var du har köpt det turkosrandiga tyget? Någon hemsida?

2012-04-05 @ 16:37:27
Postat av: Mammas Gofis

Hej Matilda! Det turkosrandiga tyget kommer från www.liandlo.com

2012-04-05 @ 18:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0