Fredagsfika!


Idag slutade jag redan vid halv fyra eftersom jag gjorde övertid 1,5 timme förra fredagen. Hur skönt som helst att få sluta så tidigt. Det var dock en stressig dag då det var ett enormt tryck mitt på dagen och i stort sett ända tills jag slutade. Även om jag inte ska räknas som arbetskraft så bli jag stressad när det är 21 stycken som väntar och det visar 48 min väntetid :P Ingen verkar förstå att jag är praktikant och jag får en del klagomål. Jag har inte behörighet att expediera doskunder som praktikant och typiskt nog fick jag många doskunder idag... Kommentarerna är inte alltid snälla och jag kan förstå att många är irriterade att behöva vänta så länge speciellt äldre och sjuka men vad ska vi göra? Systemet är långsamt och inte bra på långa vägar än. Det är inte en ICA butik där det går snabbt. Vi ska expediera läkemedel och det är enormt viktigt att det blir rätt och att man gör kontroller. Dessutom är inte det nya datasystemet speciellt snabbt vilket också bidrar till mkt.

Nog med apotekssnack. När jag kom hem idag så skulle  jag göra något gott till kaffet till mig och älsklingen. Jag testade att göra chokladfondant för första gången.


Som tillbehör blev det en kula vaniljglass och pistagenötter ovanpå. Det var riktigt gott och det kommer definitivt att göras igen :) Det enda jag ska ändra på till nästa gång är att grädda dem 2 min längre då de blev lite väl rinniga i mitten. I receptet stod det 10 min men jag ska grädda dem i 12 min nästa gång.

Imorn har vi på schemat:
- besök hos mina föräldrar (älsklingen ska ge pappa en present för allt han gjort för honom i vinter som vallning, service vid tävlingarna, stått med bil på tävlingarna, barnpassning mm)
- handla mat
- packa inför Uppsala
- laga mat
- melodifestivalen







På söndag drar jag österut mot Sveriges allra bästa stad (kanske tom världens bästa) :) Ska bli så kul :) :) :)
Trackback
RSS 2.0