Inte långt undan nu


till att gofisen kryper. Idag har han tagit flera steg på raken och börjar få in tekniken men han kommer inte så långt ännu. Men han övar för fullt när vi sätter honom på golvet så vi tror inte att det är långt undan nu.

Idag har jag känt mig lite krasslig så jag sjukskrev mig från praktiken. Tror att det kan bero på för få sömntimmar de senaste dygnen. I söndags blev jag väckt av vasaloppsåkarna i stugan som steg upp vid halv fyra på morgonen och de väsnades så att det inte gick att somna om :P Ändå la vi oss kl. 22 på lördagskvällen. Gofisen väcker oss vid halv sju varje morgon så summan av detta gjorde att jag fått halsont. Är beroende av mkt sömn så jag kände att jag behövde få friskna till innan jag orkar jobba. Känner mig lite piggare nu så jag ska försöka dra mig dit imorn. Idag har jag försökt sova ikapp lite av min sömnbrist och bara tagit det lugnt.

Iaf så blev det en dag utmed vasaloppsspåret igår för att heja och ge dricka åt älsklingen. Tyvärr hann vi inte se målgången p.g.a att det var bilköer för att ta sig till Mora. Det viktigaste var dock att vi hann ge dricka på tre ställen längs med vägen. Älsklingen åkte väldigt bra och jag är imponerad då han bara åkt skidor i 2,5 år nu. Han åkte på 5.05.27 och kom på placering 1600. I fjol åkte han på 5.41.44 och placerade sig på plats 1975. Alltså blev det 375 placeringar bättre och 36 min snabbare i år. Det var lättfört i år och det blev nytt rekord av Jörgen Brink på 3.38.41. Det var 15 800 åkare anmälda och drygt 14 200 av dem startade så för de som inte är insatta kanske inte plats 1600 låter så bra men då hade han ändå 12 600 åkare bakom sig och 1599 framför sig. De som är i topp är elitåkare som tränar och tävlar på heltid. Nu är det skönt att vasaloppet är över tycker jag för det har blivit alldeles för mkt skidsnack här hemma de senaste månaderna:P


Enda bilden jag hann ta eftersom vi hade fullt upp tidigare att hinna med alla som skulle ha dricka. Bilden är tagen två km efter Höksberg med 18 km kvar att åka. Här får älsklingen dricka av pappa.






Dagens gofis i hoppgungan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0