Påskfint!


Nu är tisdagen förbi och idag tycker jag att dagen gått extra snabbt. På lunchen var jag och hämtade ut ett paket med påskdukar. Jag har kollat överallt i Torsby efter ljusgula tabletter men inte hittat någonstans så det fick bli på nätet på www.butikstoraholm.se. Tre st ljusgula tabletter blev det som jag ska ha på vardagsrumsbordet och på två köksbänkar. En ljusgul brödduk att ha i mitt "fika" fat åkte också med.




I lördags köpte jag även påskdelar till min ljusstake så nu har jag fått det lite påskigt hemma. Ska köpa påskliljor till helgen så blir det komplett.



Ikväll var gofisen svår att lägga igen. Han gallskriker direkt man lägger ner honom i sängen och det hjälper inte att gå in till honom för då blir han ännu argare när vi går ut. Igår skrek han i 40 min innan han till slut somnade och idag kanske 25 min så det har ju blivit lite bättre sen igår. Annars har han varit lätt att natta förut men i fredags så hände det något för då började han protestera. Jag tror att det beror på att han vill vara med där det händer saker. Han vill inte ligga själv när vi är ute i ett annat rum för alltid när han kryper så följer han efter oss var vi än går. Det verkar som att han blivit mer medveten på senaste tiden. I februari när jag började min praktik så var han glad och vinkade åt mig när jag gick iväg medan i veckan så har han krypit efter mig ut till hallen när jag ska gå iväg och direkt jag gått å har han gnällt har älsklingen berättat. Han förstår nu att jag förvinner. Det är väl en del av utvecklingen tror jag. Men vi har bestämt oss att inte försöka skämma bort honom för mkt så vi låter honom skrika tills han lugnar ner sig och somnar och låter honom inte vara uppe med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0