Sommartid!


Dagen går så fort idag när man ställt om klockan. Jag brukar tänka "framåt marsch" så vet jag att man ska dra fram klockan på våren och bak på hösten. Nu kommer det att bli mkt ljusare på kvällarna framöver :) Idag har vi super fint vårväder i Torsby och vi har varit ute på långpromenad idag hela familjen. Nu ska jag ta och förbereda min retorikuppgift som jag ska hålla inför personalen på apoteket till veckan. Jag tänkte berätta om mitt x-jobb eftersom då behöver jag inte sätta mig in i något nytt ämne utan bara sålla ut vad jag ska berätta och göra en powerpoint presentation. Sedan funderar jag på att gå ut och cykla en tur för första gången i år när det är så fint väder. Älsklingen var ute igår på en premiärtur så idag är det min tur.






Igår var det fullt upp från morgon till kväll. Vi storhandlade på morgonen och passade på att handla extra mkt då vi hade 10 % denna vecka så det följde bl.a. med två paket blöjor, massor med mat till gofisen som gröt, burkmat, mellanmål, katrinplommon och juice. Sedan fyllde jag på med basvaror och en del ur frysdisken så efter alla rabatter var avdragna så landade det på 1397 kr :P Nu har vi iaf ett välfyllt skafferi, kylskåp och frysbox :) 7 kassar med mat bev det + 3 kassar som vi handlade separat till tacokvällen. Vi fick ta två vagnar för att få plats med allt. Sedan kom söta Sara på besök och uppvaktade oss med att bjuda på lunch och en present till gofisen.

Denna fina t-hirt fick gofisen av sara. Kycklingsallad blev det till luch som blev väldigt god och sen tog vi kladdkaka till efterrätt. Gofisen vägrade sova middag igår, antagligen för att han ville vara med när vi fick fint besök ;) så vi bestämde oss för att ta en liten promenad så att han skulle somna. Tyvärr så vaknade han direkt vi kom tillbaka så han sov kanske bara 20 min totalt och inte ville han sova sen när Sara hade åkt. Jag prövade att ge honom middag och sen lägga honom igen men icke. Nu var han så övertrött att inget hjälpte. Tur var kom morbror och hälsade på som räddaren i nöden för älsklingen var borta mkt på olika saker under dagen. Då kunde jag sminka mig och byta om och duka innan gästerna kom. På kvällen så kom Frida, Kristian, Maria, Peter och Charlie på besök. Det var trevligt, vi åt tacos och spelade lite spel. Charlie fick tag på gofisens napp och den verkade han gilla. Synd att jag inte tog något kort men han stoppade den i munnen och använde den som en bebis....Gofisen somnade iaf till slut i min famn runt 10-tiden på kvällen. Tyvärr vaknade han lika tidigt ändå 07.40 sommartid men för oss var det som 06.40 :P på helgerna är det min uppgift att mata så det var bara att gå upp och göra välling, Sedan la vi honom mellan oss och efter en halvtimma somnade han om en timme till och även vi :P

På förmiddagen kom morfar och Dolly på besök. Han hade med sig en present som de köpt i sthlm i helgen eftersom gofisen blev 11 månader igår.

Det var en sopbil som man kan trycka ner så åker den iväg. Den verkade han gilla.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för besöket, var mysigt att ses! Och gofisen hade blitt så stor. Jag ska försöka boka biljetter till påsk ikväll. Kram

2012-03-26 @ 10:31:38
Postat av: Mammas Gofis

Vad roligt att du eller ni kommer. Vi prata om att hitta på nåt nån kväll i påsk. Hoppas att du kan bli med. Ha det så bra så länge så ses vi kanske snart :) Kram

2012-03-26 @ 20:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0