Vila i frid!


Idag har vi varit hos svärföräldrarna och hälsat på. Älsklingen hjälpte till att elda upp allt ris som blev efter träden som höggs ner i vintras. När jag och gofisen for hem så åkte älsklingen med sin bror till sin mormors lägenhet för att kolla igenom om det är något de skulle vilja ha. För en vecka sedan så gick älsklingens mormor tyvärr bort. Svärmor hittade henne förra måndagen då hon skulle ha följt med henne till vårdcentralen för att ta PK(INR) prov. Det har varit en dyster vecka som gått i sorgens tecken. Det kändes jobbigt att vara i Uppsala så långt bort när en sådan sorglig sak inträffar. Förhoppningsvis och antagligen så gick det snabbt då hjärtat inte orkade slå mera. Jag är glad att jag fick träffa henne även om tiden blev alldeles för kort. Hon hann även få se sitt barnbarnsbarn och även om inte gofisen kommer att minnas henne så kan vi berätta och visa bilder. Även om det är jobbigt, tråkigt, sorgligt, ledsamt och gör ont när ens nära tas ifrån en så känns det lättare att acceptera när det är åldern som är orsaken och hon var klar i sinnet ända in i det sista. Begravningen kommer att hållas i Torsby den 4:e april. Jag vill gärna bli med även fast jag hatar begravningar så vill jag ta ett sista farväl av älsklingens mormor. Det som är problemet är att begravningen hålls på en onsdag kl. 13 så vi har ingen barnvakt. Nu funderar vi på att ta med gofisen så får jag gå ut ur kapellet om han bli för högljudd.


Vila i frid Ingrid! Hoppas att du blivit återförenad med Algot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0