Andra dagen avklarad!


Idag var gofisen blyg i början av dagen. Han ville krypa till mig och klättra upp i min famn men dagisfröken försökte locka honom till de andra barnen och lyckades till slut. Sen flöt det på och jag gick bort i ett annat rum och det dröjde nog nästan 15-20 min innan han upptäckte att jag var borta och började leta efter mig :) Det kan väl vara så att det kan gå ett steg tillbaka för att sedan gå två steg framåt. Ett utav barnen fyllde två år idag och då bjöds det på glass. En utav fröknarna frågade mig när vi kom dit om Theo fick äta glass. Det var enda gången de serverade sdötsaker på dagis när någon fyllde år. Själklart fick gofisen också smaka. Jag är inte för nolltolernas av sötsaker samtidigt kommer han inte få lördagsgodis förrän han frågar efter det. Han kommer att få smaka tårta när någon fyller år och kanske fika någon gång ibland.

Nu sover gofisen middag i vagnen nere i källaren så jag ska ta och passa på och städa vardagsrummet och samtidigt putsa fönstren också. Älsklingen började jobba idag så idag fick jag känna på hur det kändes att ta hand om gofisen själv på morgonen och hinna med allt som ska fixas innan. Det gick bra eftersom gofisen vaknade kl. halv sex när älsklingens klocka ringde så vi hade gott om tid att hinna till dagis :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0