Dagis (förskola)


Idag började inskolningen på dagis för gofisen. Jag har tagit ledigt måndag och tisdag från apoteket för att skola in gofisen. Kl. 9 började det och vi var bara där i ett par timmar första dagen. Det gick bra, gofisen lekte med de andra barnen. På slutet blev han dock väldigt trött, antagligen p.g.a allt lekande och alla nya intryck. När vi kom hem så blev det lunch och sen sova middag :) Imorn tar vi nya tag igen och fortsätter inskolningen men då blir jag ensam för älsklingen ska börja jobba imorn.

När vi kom hem så passade vi på att städa när gofisen sov middag. Jag tog storbadrummet och sovrummet och älsklingen tog nya toaletten och damsög hela nedervåningen. Min plan är att putsa alla fönster på undervåningen denna vecka och idag tog jag i de rummen som jag städade. Imorn blir det vardagsrummet och på onsdag köket. Jag har inte putsat fönstren sen vi flyttade hit så det var verkligen på tiden. Ska försöka få det att bli rutin 1 gång per år :P

Idag tränade jag igen, två dagar på raken :) Känner mig riktigt nöjd. Det blev löpning 20 min + promenad 30 min. Är så otränad just nu så därför måste jag mjukstarta. Igår åkte jag rullskidor 12 km på lekvattnetsvägen. Men imorn blir det vila eller kanske en promenad blir det nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0