Magsjuka!


Gofisen kräktes flera gånger natten till fredag. Stackarn, han var så rädd och ledsen. Vi gav honom en ny supp med alvedon på natten eftersom febern hade inte gått ner något större. Efter varje gång han kräktes gav vi honom vätska men det slutade med att han kräktes upp det och till slut slog han bort flaskan eller skeden med handen och ville inte ha. Det var ungesfär som om han trodde att om han dricker juice eller vätskeersättning så kräks jag. Vet inte riktigt när vi somnade men kanske runt 3 på natten. Vi sov sedan till kl. 8. På natten hade jag skurat golv och bytt lakan och på morgonen fick jag byta igen och börja tvätta. Dessutom hann jag även till Konsum och för att köpa majsvälling och yoghurt till gofisen innan jag började kl. 9.15. Det blev riktigt stressigt men jag hann dit i tid men det blev en tung dag. Sömnbristen gjorde säkert sitt och det är fruktansvärt hemsk på apoteket just nu. Värre än vanligt och jag tänker inte gå in på alla detaljer för det finns hur mkt som helst att gå in på. Det är så skönt att jag ska på universitetsvecka 2 i Uppsala till veckan och slipper vara på apoteket :) Men jag lider med personalen som får ta all skit fast de jobbar och sliter.

Jag hade velat vara hemma igår med gofisen när han var sjuk men det gick inte. Han var väldigt slö igår och sov mkt. På förmiddagen fick älsklingen i honom lite majsvälling och vätska men sen på eftermiddagen kräktes han igen i sängen. På madrass, täckte, kudde och även på spjälsängsskyddet. Det blev en del tvätt när jag kom hem.  Sen dess har han inte kräkts något mer men febern är kvar och han äter nästan ingenting och det är svårt att få i honom vätska. Vi tvingar i honom lite på sked. Det känns inte så roligt att lämna honom nu när han är sjuk. Det känns som jag sviker honom jämt. Jag är borta jämt om dagarna på apoteket och när jag kommit hem har jag haft alla uppgifter och test att öva på så jag har verkligen inte varit en närvarande mamma på senaste tiden. Nu när de flesta uppgifter är inlämnade och testen är över så blir han sjuk och då sticker jag till Uppsala. Hoppas att han inte minns så mkt av den här tiden för så här får det inte fortsätta. När jag kommer tillbaks ska jag försöka bli en bättre mamma och vara närvarande när jag kommer hem från apoteket. Stackars älsklingen har fått dragit ett stort lass nu och jag förstår att han vill börja jobba för han får nästan aldrig någon avlastning. När jag var mammaledig hade jag det hur lyxigt som helst. Älsklingen kom hem runt 16-tiden och avlastade mig mkt så jag fick egentid.-+

När jag kom hem från apoteket igår fann jag detta på köksbordet:

På kortet stod det: Grattis till väl genomfört egenvårgstest. Jag älskar dig! Vad gulligt! Jag har världens sötaste och snällaste pojkvän. Just nu känner jag mig inte förtjänt att bli uppvaktad men jag uppskattade det väldigt mkt :)

Igår hade mormor och morfar varit till Karlstad och gjort lite ärenden och då beställde jag med en låda från jysk att förvara leksaker i:

Perfekt, nu slipper vi ha leksaker full vardagsrumsgolvet :)

Nu ska jag börja med middan. Mina föräldrar och brorsan kommer hit på middag ikväll. Det blir grekisk paj med tzatsiki och sallad till det. Sen måste jag packa också. Annars får jag göra det imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0