Middag!


Idag har jag tränat igen efter en vilodag igår. Det blev rullskidor och jag ökade på med 1 km sedan i söndags, vilket innebär 13 km totalt. Det kändes dock som 2 mil eftersom jag hann 1 km innan det började spöregna och jag var minst sagt blöt när jag kom tillbaks :) Det kändes ungefär som att åka skidor i tugnt klisterföre men bra träning gav det. Nu har jag lagat middag och idag prövade vi något nytt som blev väldigt gott :)

Receptet kommer från ica.se


Ingredienser

Gör så här

  1. Strimla kycklingfiléerna, skala och skiva lök och vitlök, skiva champinjonerna.
  2. Stek baconet och låt det rinna av på hushållspapper. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
  3. Fräs kyckling, lök, vitlök och champinjoner i olja utan att det får färg. Krydda med salt och peppar. Tillsätt krossade tomater och oregano. Låt puttra ca 10 minuter. Rör ner crème fraiche. Smaka av med salt och peppar. Låt sjuda ytterligare i ett par minuter.
  4. Strö över bacon och servera med penne.

Dagens gofis ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0