Saknar min familj!


Igår bytte jag boende så nu bor jag hos Elin och David sista nätterna. Vi var och hälsade på Åsa efter skolan igår som har flyttat ut på landet. Det var riktigt landet känsla men ändå nära in till stan. Det går t o m att cykla om man vill. Toppen läge när man har hund. De hade fått det mysigt inne i lägenheten eller egentligen är det mer radhuskänsla. Synd bara att tiden går så snabbt. Det vore skoj att åka till Uppsala snart någon helg när alla är lediga och man hinner träffas längre tid. Elin och jag fick åka med Hanna och hennes nyfödde bebis på 1 månad dit. Tänk så liten han var bebisen fast han vägde ändå mer än vad gofisen gjorde när han föddes. Kan gofisen ha varit så liten någon gång? Lite bebis sjuk blev jag allt ;)

Älsklingen ringde till mig igår och berättade att gofisen var förstoppad. Han krystar och krystar och blir röd som en kräfta i ansiktet och gråter men ingenting händer. Han hade fått en burk med katrinplommon igår men det hade inte hjälpt. Imorse ringde han igen och berättade att han varit vaken i natt för gofisen hade krystat och krystat och gråtit och undrade vad han skulle göra. Antagligen så behöver han microlax men jag bad honom att ringa sjukrådgivningen eftersom det inte är någon egenvårdsbehandling. Antagligen beror det på att han inte kunnat äta några fibrer när han varit magsjuk och han är trög i magen från grunden. Svärmor skulle komma och passa gofisen när älsklingen skulle till apoteket. Förhoppningsvis släpper magsmärtorna sen. Det känns jobbigt att vara så långt borta från familjen nu när min son är sjuk. Saknar dem väldigt mkt men imorn åker jag ju hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0