Tårtbak!


Vaknade vid 05.50 imorse och sen blev det det vanliga rutinen. Gofisen har varit sist hem från dagis hela veckan. När älsklingen har hämtat honom vid 16.15-16.30 så har en dagisfröken suttit med en trött gofis i famn i hallen. Men han kommer ju inte först dit så det innebär ju inte att han har det tufft. Han verkar ju trivas bra vad vi får höra. Det enda som inte fungerar riktigt är maten. Han äter oftast inte lunchen och dricker inget under dagen. Ibland har de fått i honom mellanmål. När han kommer hem vill han inte ha middag heller så ett par dagar den här veckan så har han bara ätit frukost och kvällsmat. Det kan ju bero en del på värmen eller så är det så att han har blivit kräsen efter magsjukan för innan så åt han allt.

När jag kom hem vid kvart över sex idag så började jag med tårtan till pappa som fyller 54 år imorgon. Hade tänkt att lyxa till det med tre tårtbottnar så att tårtan blir lite högre men tyvärr så glömde jag den sista plåten inne i ugnen så den blev helt svart :P Det fick bli en lägre variant istället men förhoppningsvis lika god för det. Middag lagade jag idag och nuförtiden är det snabblagat som gäller och ikväll blev det soppa och pannkakor...

Nu sjunger strax Loreen och då får vi hålla tummarna att vi går till final på lördag i esc :)


Gofisen min sover.

Denna kom farmor med idag till gofisen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0