Tisdag!


Då var Uppsalaveckan i full gång. Tågresan gick bra och allt flöt på förutom att jag har börjat må illa när jag åker X2000. Konstigt för jag brukar inte må illa när jag reser men samma sak upplevde jag senast jag åkte till Uppsala och jag har även känt så när jag åker bil ibland. Jag har alltid varit så att jag t o m kunnat läsa i bilen förr men tydligen så kan balanssinnet förändras med åren. Funderar på att köpa mig Calma eller Postafen på apoteket innan jag åker tillbaka på fredag. Det har jag ju nytta av på apoteket sen då jag kan göra en personlig bedömning.

Idag är enda dagen som jag har kortdag och nu har jag slutat för dagen och ska strax dra till Gränby för lite shopping :) Det blir mest till gofisen som jag ska shoppa åt. Han behöver lite grejor inför dagisstarten nästa vecka.




Dessa gummistövlar ska gofisen få av sin mormor och morfar. I lördags var de hemma och hälsade på och hade med sig två par gummistövlar i stl. 23 men de var alldeles för stora. Vi vill ha ett par som det finns lite marginal att växa i men som ändå går att använda nu men det finns ju gränser hur stora de får vara. Skocity i Torsby fick beställa hem eftersom det var slut på stl. 22 och de kommer i slutet av denna vecka. Stövlarna ser ut som ovan och de var väldigt praktiska att få på foten eftersom det var kort skaft. Den andra modellen hade högre skaft och gick ej att få på foten trots att storleken egentligen var för stor. Men nu är gofisen snart redo för dagisstart :) Ska kolla efter en solhatt, mockasiner och lite basplagg i storlek 92 till gofisen. Han använder 86 nu men det känns bra att börja samla på sig kläder i en större storlek för han växer fort ;) Det blir till att besöka lindex, kappahl, polarn & pyret och de har dessutom en butik med bara name it kläder i Gränby centrum. Tomhänt kommer jag garanterat inte komma hem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0