Ett år äldre!

 
26 år har jag nu hunnit bli igår. Känner ingen direkt skillnad från att gå från 25 till 26 år. Det som har hänt under året är ju att jag till slut tagit min apotekarexamen och fått fast jobb på Kronans Droghandel i Torsby. Det har däremot hänt mer med min son som nu springer till skillnad mot ifjol när han låg still i babygymet och nu kan han dessutom säga några ord :) Massor av tänder har han också har jag tror han hade stl. 74 förra hösten medan nu har han 86/92. Min stora sötnos. Tänk att han växer så fort. Jag kan bli lite bebissugen igen när jag tänker tillbaks på gofisen när han var nyfödd. ...
 
Förkylningen blev värre igår eftermiddag/kväll så jag är sjukskriven idag med. Det började tjockna till i halsen och jag blev alldeles slemmigt så jag har hostat väldigt mkt inatt och idag. Rösten är nästan obefintlig idag. Igår hade jag ledig dag från jobbet eftersom det var meningen att jag skulle jobba imorgon. Jag har proppat i mig värktabletter så jag kände mig ändå rätt pigg igår på dagen så vi var iväg och fixade pass till gofisen. Det var inte det lättaste att få till ett bra kort. Han ville inte sitta still och gjorde han det så tittade han upp i taket när blixten kom. Det slutade med att jag fick ha honom i famn med ett skynke över mig och en utav personalen fick stå framför kameran för att få honom att titta dit och en personal satt på insidan och tog kortet. Skynket höll på att glida av mig eftersom han sprattlade men det kortet blev ändå bäst och det skulle bli godkänt så det fick duga. Sedan åkte vi till församlingshemmet och fixade vigselblanketten. Jag har redan fått hindersprövningen och vigselintyget från skatteverket så nu ska vi bara skicka iväg papprena till svenska kyrkan i San Agustin.
 
Gammelmormor kom och hälsade på mig under dagen igår och vi åt tårta. Fick pengar i present av henne. Gofisen ville inte sova middag igår så jag fick inte vila något under dagen och började bli riktigt trött på eftermiddagen. Älsklingen skulle ut och träna när han kom hem från jobbet så han hjälpte mig att sova ner gofisen så jag skulle få vila lite. Då kom brorsan och hjälpte mig att få igång min nya Iphone så det blev inget vilande. Nu har jag lärt mig att ringa och sms:a på telefonen och har även laddat hem några appar. Den är väldigt lätt att förstå sig på så jag är väldigt nöjd med den hittills. Det är bara ovant att sms:a och tar lite längre tid...Mina föräldrar dök upp strax efter Victor och hade med sig pizza som vi åt till middag innan vi åt tårta. Av brorsan och mamma och pappa fick jag en stor resväska som blir perfekt att ha när vi åker iväg. Jag hade ingen eftersom jag alltid lånat när jag rest tidigare så det passade ju perfekt för nu finns ingen att låna när alla ska med. Den var supersnygg och liknar Victors väska som jag lånat men min är lite mer grönturkos i färgan medan hans var mer blåturkos. Sedan fick jag en köksmatta som mamma hade vävt men den vågar jag inte ha framme nu så som gofisen spiller :P Det får bli efter renoveringen av köket och så får jag skaffa ett skydd att ha på golvet där gofisen äter...
 
Väskan är superlätt och går på 4 hjul så den är väldigt lätt att dra. Fem års garanti har jag på den. Mamma och pappa hade varit iväg till Charlottenberg och köpt den och då passade de på att köpa två stycken till sig själva också. Men i en mkt styggare färg fast den syns kanske bättre så inte så dumt tänkt:
Oranga väskor köpte de. Jag är nöjd med min turkosa :)

Av älsklingen fick jag presentkort på att fixa naglar på en nagelsalong i Karlstad. Har pratat på att fixa till naglarna inför bröllopet så det hade han snappat upp när han köpte födelsedagspresent till mig :). Jag är jätte nöjd med mina presenter :)
 
Nu ska jag strax hämta gofisen på dagis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0