Sjuk igen!


Sitter i soffan och ser på bonde söker fru. Igår morse kände jag mig tjock i halsen när jag vaknade. Under dagen blev det värre och värre när jag jobbade och det kändes som dagen aldrig tog slut. Men jag hade ingen lust att gå hem tidigare så jag kämpade på och ringde efter skjuts hem efteråt. Orkade inte gå den knappa kilometern jag har till jobbet. Jag frös på eftermiddagen när jag jobbade och idag har jag också haft feber. Tänk att jag fick vara helt frisk i drygt en vecka innan jag blir sjuk igen :P Tydligen så var det en annan infektion vi hade runt mârten och nu har vi alla utom älsklingen blivit smittad av gofisen. Gofisen smittade först ner sin mormor och morfar och nu även mig. Han drar med sig all skit från dagis. Vi har varit sjuka så många gånger nu sedan i början av maj då han började på dagis. Jag har haft tre kraftiga förkylningar nu med ont i halsen, feber, förkylning och heshet på tre månader. 3 veckor i juli var jag sjuk, 2,5 vecka i september och nu igen. Jag måste ha fruktansvärt dåligt immunförsvar. Mitt immunförsvar kunde jag gärna sälja billigt på blocket.

Idag har jag varit hemma men gofisen har varit på dagis. Jag orkade inte ta hand om honom och det blir dessutom synd om honom om han ska vara inomhus hela dagen utan aktivering. Jag hade tänkt hämta honom tidigare men jag sov hela eftermiddagen. Efter att jag lämnat gofisen drack jag varm oboj för att lindra halsen och glodde på tv. Sedan bakade jag tårta inför min födelsedag imorn innan jag la mig för att sova middag. Runt halv ett la jag mig och det kändes som om jag aldrig somnade så då tänkte jag att nu får jag väl gå upp. Då kollade jag på klockan och den hade helt plötligt blivit 16. Var tog all tiden vägen. Jag måste ha sovit i 3,5 timme utan att ha fattat det själv. Jag trodde att jag legat vaken. Vaknade helt blöt i svett. Febern måste ha gått ner men halsen hade blivit värre. Det gör så ont att svälja så jag har inte ätit någonting idag förutom slickat bunken med tårtsmet...Efter att jag hade vaknat tog jag 2 ipren och då blev jag genast mkt piggare och halsonten släppte så jag orkade äta middag iaf. Vi lagade korvstroganoff och ris men det smakde inte så mkt. Ska lägga mig tidigt ikväll för gofisen vaknar ju rätt tidigt.
 
Imorn måste jag bli piggare för vi ska vi fixa pass till gofisen och så ska vi till församlingshemmet och skaffa vigselblankett som vi ska skicka in tillsammans med hindersprövningen och vigselintyget till svenska kyrkan på Gran Canaria. Sedan kommer väl mormor, mamma, pappa, Dolly och brorsan på besök. Gissar att svärmor kommer också för hon brukar hälsa på när jag fyller år.
 
Jag hann nästan klart med inlägget för en timma sen men gofisen vaknade och skrek och fick en hostattack och sen spydde han. Han hostar väldigt mkt, speciellt på nätterna. Innan vi la honom så hostade han så han spydde två gånger. När jag nu tog upp honom när han hade vaknat så spydde han igen. Beror det på hostan eller har han blivit magsjuk? Stackarn :( Vi har fått byta pyjamas två gånger ikväll så nu är han inne på tredje. Har precis slängt i en tvätt men jag har skaffat mig många pyjamaser på slutet så jag har fortfarande två rena. Vi får se hur den här natten kommer att bli. Älsklingen sover på övervåningen så får väl jag sova middag imorn om natten blir hemsk. Har ingen lust att torka mer spya och tvätta, speciellt när jag själv är sjuk och orkeslös. Det skulle bara fattas att vi också blir magsjuka nu, men jag tror inte att han är magsjuk. Tror faktiskt det beror på hostan. Då kanske jag borde ringa vårdcentralen imorn om han hostar så han spyr flera gånger? Spyr han i natt så ringer jag vårdcentralen imorn.
 
Gofisen i söndags:
 
Tårtan som jag bakat heter Hovets tårta och receptet har jag fått från morfars syster. Det enda som jag ändrar på i receptet är att jag byter ut vårgårdariset till rice crispflingor istället i marängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0