Gofisen sjuk!

 
De senaste dagarna har gofisen hostat och snorat mer än normalt. För annars så är han ju snorig mestadels ändå men man märker faktiskt skillnad på när han bli sjuk på riktigt. När jag kom hem från jobbet så sov han men vaknade vid 19-tiden och var varm och grinig. Han hade lite feber. Vi gav honom en ipren supp och en flaska välling och sen så piggnade han till rejält och hade nästan mer energi än vanligt :P Älsklingen funderade på vad det var för starka grejor i iprensuppen, hehe....Nu sover han iaf för natten och vi ska strax lägga oss med eftersom han vaknar säkert tidigt imorn och jag ska dessutom jobba...
 
Gofisen i onsdags:
 
Detta shoppade jag igår:
 
Barnens Hus:
- Paraplyvagn
- Hopfällbar hakklapp
- Mormor köpte 2 pyjamaser med blixtlås till gofisen
Paraplyvagnen ser precis ut som ett paraply när man fäller ihop den. Den tar väldigt liten plats och den ska vi ha med utomlands. Haklappen köpte jag enbart för att jag glömde ta med en hemifrån innan vi åkte till Karlstad och då tänkte jag att jag köper en smidig att ha med när man reser. Pyjamasarna har jag inte hunnit fota än.
 
Vi började med barnens hus. Sedan var jag inne en snabbis på rusta medans mormor och gofisen stannde kvar vi parkeringen vid barnens hus och gick runt lite. På rusta köpte jag massor av flytande tvål, ny tandborste till gofisen och plåster till gofisen med mumintrollet på :)
 
Sedan bar det av in till stan där vi började med att fika medan gofisen fick lunch. Sedan var der blöjbyte så tiden gick innan vi hann börja shoppa. Vi började med gofisens grejor eftersom det var viktigast av allt att han får sin vinterutrustning och dessutom var han på väg att somna. Vi kikade först runt lite på overaller i sportbutikerna innan vi bestämde att kolla på skor först som vi måste prova innan gofisen somnade. Det var det svettigaste jag gjort på länge (läs förra blogginlägget ) Jag kände mig uppgiven och trodde nästan att gofisen blir skolös i vinter. Men vi fick bra hjälp på Bergqvist skor och det slutade med att jag fick köpa de enda som passade och såklart dyrast i butiken. Men vad gör jag, han måste ju ha vinterskor. Det blev ett par viking gore tex som hade fått bäst i test förra vintern. De ska vara väldigt vattentåliga och slitstarka:


Även ett par skor till utlandsresan blev det eftersom de han har nu kommer inte att passa då:
 
Sedan fortsatte vi med overallletande när gofisen sov. Jag hade tänkt köpa en overall i neutral färg så ett eventuellt kommande syskon kan ärva overallen och mycket riktigt blev det en svart vinteroverall :)
Den verkade så praktisk att få på honom eftersom det var ett öppningsbart benavslut med elastiskt snölås så jag tror att det blir enkelt att dra över vinterkängorna. Overallen kommer från polarn och pyret och jag har en vår/höstjacka som jag vunnit på tradera i våras som jag gillar väldigt mkt eftersom den är så enkelt att få på goifsen. Deras plagg är så praktiska så därför slog jag till på det märket. Jag köpte även vintervantarna där med blixtlås för att lättare få på handen.
Mössan köpte jag i Torsby idag på lunchen på himmel och pannkaka:
 
Sedan blev det sminkning för min del. Det kändes så lyxigt att få bli sminkad och lite bortkastat att man inte skulle ut på fest på kvällen. Jag försökte snappa upp så mkt som möjligt och hon ritade även en skiss hur jag ska lägga på allt. Sminkningen kostade ingenting, utan kravet var att man skulle handla produkter för minst 500 kr, vilket inte direkt var svårt när produkterna var ganska dyra. Jag köpte en del, iaf det viktigaste men funderar på att komplettera med lite mer nästa gång jag kommer till Karlstad. Jag kommer att ha lila och brun ögonskugga eftersom det skulle framhäva mina gröna ögon....
 
Efter sminkningen blev det lunch/middag för oss och gofisen åt mellanmål men fick även smaka av våran mat. Gofisen hade varit med mormor och lekt i en lekpark när jag var på sminkningen. Efter maten kollade vi på vigselring och jag har nu bestämt mig för vilken ring jag vill/ska ha :) Nästa lördag ska vi åka dit och köpa den. Vi köper den i Karlstad efter det var erbjudande fram till 3 oktober att om man bli medlem får man 20 % rabatt, vilket gör en del på priset. Jag prövade de ringar jag kollat ut innan och även några till och den här kändes allra bäst intill min förlovningsring och den glittrade så vackert. Så jag får tacka min faster som gav mig tipset när de var här och hälsade på förra helgen. Denna ring villa jag ha:
Ringen är utav samma märke som förlovningsringen, Schalins och hette "Schalins Vigselring 237-33.12" Kände direkt att det är ringen som jag vill ha. Den andra ringen som jag trodde att jag ville ha blev inte alls snygg intill min förlovningsring. Man måste pröva i verkligheten innan man ser sådant.
 
Det sista vi gjorde innan vi lämnade centrum var att införskaffa långkalsonger till pappa och två par till åt gofisen.
 
Sedan tog vi en tur till blomsterlandet innan vi avslutade med IKEA innan vi for hemmåt. På blomsterlandet köpte jag två nya köksblommor eftersom mina har dött :P Jag lyckas aldrig hålla liv i mina blommor i köket men i de andra rummen mår de bra. Nu blev det ett par tåliga blommor men ändå med vita blommor så nu får vi se hur det kommer att gå...
 
På IKEA blev det en stol till gofisen. Vi har ju bara resestolen åt gofisen att sitta i. Vi fick den i present av mammas kusiner och morfars syster när gofisen föddes och den har varit toppen så vi har inte skaffat någon ny stol än men nu tyckte vi det var dags eftersom han äter själv och den här stolen kunde man köpa en bricka till som det bara är att ta loss och diska:

 
Dessutom köpte jag underlakan till gofisen spjälsäng och lite ljus och annat smått och gott.
 
Vi kom inte hem förrän halv nio på kvällen. Lite drygt tolv timmar var vi borta. Det blev en lång dag men jag är så nöjd med resan för nu har jag allt till gofisen som jag behöver och behöver inte känna någon stress att vinterkläder och skor tar slut. Men jag kände att jag hade aldrig fixat det utan att mamma var med och hjälpte mig. I så fall hade gofisen fått stannat hemma men han behövde följa med så att jag kunde prova ut vinterskor åt honom. Nu ska han inte behöva följa med på sådan lång shoppingdag förrän nästa höst när han ska ha nya vintergrejor igen :P
 
Nu blir det att dra sig till sängen...
 
God natt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0