Grundlurad!


Trodde att jag skulle upp och jobba på lördag, men ack så fel jag hade ;) Det började med att det ringde på dörren när vi låg och sov. Det tog nog en stund innan jag förstod att det ringde på ytterdörren och gick ner för att öppna. Vem är det som ringer på halv sju på en lördag morgon? Då slog det mig att det är nog grannen som vill något viktigt. De är pensionärer och morgonpigga så det kanske är dom tänkte jag. Sen tänkte jag att det kanske är någon som ska råna oss så jag ropade på Andreas att också komma. Då öppnar jag dörren och där står Frida och Kristian. Det första som slår mig är en blixt från en kamera när jag öppnar dörren. Vad gör dom här så tidigt tänkte jag. Jag ska ju jobba idag. Kände mig helt nollställd. Sen kopplade det att det måste ju vara möhippa och svensexa de kokat ihop ;) Vi fick varsin påse där det bl.a. låg en inplastad lapp:
'
Denna skulle jag bära hela dagen:
Även en ring som matchade tiaran :P Nu behöver jag ingen vigselring...
 
Hemma hos mina föräldrar blev vi upphämtade i olika bilar och sedan sågs vi inte förrän på söndagen. Frida hämtade upp mig och färden bar av till Karlstad där vi hämtade upp Maria och Sara Lind hemma hos Maria och Peters lägenhet. Sedan bar det av in till stan in i en salong och jag fattade ingenting. En söt trevlig tjej hälsade på mig och berättade att jag skulle få en personal shopping där jag skulle hitta en partyoutfit till kvällen. Maria skickade lite bilder på mig innan till personal shoppern och hon tyckte att jag skulle sräda bort det gulliga romantiska och bli lite tuffare. Det blir ju lätt att man dras till samma stil av kläder. Hon gav mig tips om hur jag skulle klä mig etc...Två timmar senare efter besök i två butiker (h&m & Gina tricot) hade jag en helt ny outfit. Allt var nytt till kvällen förutom trosorna. Även ett par högklackade skor fick hon mig att ha på mig på kvällen som jag aldrig i mitt liv har haft på mig...Det började bra, blir det så här resten av dagen så kan jag ta det här med möhippa :) Efter shoppingturen mötte Maria, Frida, Sara L upp mig och även Emma hade anslutit sig. Därefter fick jag mitt förstea uppdrag, vilket innebar att jag skulle skaffa mig en brudbukett bestående av tre rosor i olika färger. Problemet var att jag fick inte köpa dem själv utan jag var tvungen att ragga upp det motsatta könet som skulle köpa dem åt mig. Tre killar/män skulle köpa dem åt mig. Väl inne i blomsterbutiken skulle jag kolla vad det fanns för färger på rosorna och då upptäckte jag (till slut) att Sara E, Elin, Åsa och Anna-Lena fanns inne i butiken. De andra berättade efteråt att det tog ganska lång tid innan jag upptäckte det :P Hur roligt som helst att de åkt ända från Uppsala/Sthlm för att vara med på möhippan :D Sedan fick jag redan på ytterliggare ett uppdrag som jag hade hela dagen/kvällen på mig att utföra. Nämligen att få tolv olika killar/män att att posa med mig på bild. Jag hade fått en engångskamera med mig i påsen jag fick på morgonen. Om jag tidigare satsade på äldre män för att köpa rosor till mig så blev det den yngre kategorin till detta uppdrag ;)
 
Det gick ganska trögt för mig med denna uppgift. Det rullade på bättre senare på natten ;) Iaf så åkte vi ut till Bomstad camping efter bukettuppdraget. Där hade de hyrt en relax med jacuzzi (stavas det så?) och bastu. Där började jag dricka vin och de hade fixat en god lunch...På färden till Karlstad på morgonen fick jag även reda på att jag skulle genomföra 7 uppdrag under hela dagen/kvällen som enbart Maria och Frida visste om som: att sjunga högt en bit ur en schlagerlåt, berömma någons tänder, få alla sjunga med på allsång, klappa händerna och säga å vad roligt när någon sagt något skoj, ställa mig upp när jag sitter ner, skåla för hösten och bjuda upp någon på bugg och jag tror jag klarade alla delar. Sämst gick det när jag skulle berömma någons tänder. Kände mig stressad att jag bara betat av en grej på listan och det började bli kväll så helt plötligt från ingenstans berömde jag Marias tänder när vi åt middag, hehe...
 
Efter lyxen på campingen så åkte vi in till stan igen tillbaka till salongen till personal shoppern. Där var det uppdukat med snacks och godis och massor av glas. Nu skulle jag få en makeover där hon fixade mitt hår och smink och senare bytte jag om till min nya outfit. Hon var jätteduktig och kunde allt från styling, smink och hår, Hon var frissör från grunden och började med att tvätta mitt hår med silverschampo. Det gjorde att det såg nyslingat ut eftersom det tog bort de gula nyanserna i håret. Hon gjorde sedan en uppsättning med mitt hår där hon första skapade volym i håret och sedan satte upp det i en slarvig knut på sidan. Sedan sminkade hon mig och det blev en festmake up med lite mörkare toner. Kände mig super fin när allt var fixat. Sedan kom det svåraste av allt på hela kvällen, vilket var att gå i högklackat. Det är inte normalt att foten ska vara böjd i 90 gradedrs vinkel :P Det roliga var att hon ansåg att mina skor hade låg klack. Det tyckte inte jag. De var skyhöga med en smal smal mkt smal klack. Jag fastande först i matten på golvet när jag skulle ut och de 200-300 meterna till restaurangen blev en prövning. Jag såg nog rolig ut....Inga nybörjar skor direkt.
 
På restaurangen hade vi det mysigt och åt väldigt god middag. Jag fick svara på massor av frågor som Andreas hade fyllt i svaren på vägen till Karlstad, Jag fick alltså gissa hur jag tror att han hade svarat ex, goda, svaga sidor hos varandra etc...Efter restaurangbesöket tog vi som tur var taxi till Maria och Peters lägenhet där vi förfestade för fullt och jag slutförde de hemliga uppdragen. Då fick jag även reda på att Åsa, Sara och Elin hade bokat resa till bröllopet. Vad glad jag blir att de följer med :D De skulle åka som tjejgäng och bo i grannbyn Puerto Morgan, nära det hotell som vi ska bo på andra veckan...Vi drack kaffe för att piggan till och sedan fyllde jag på med mer vin innan vi drog vidare till Tempel och jag fick bära slöjan. Då satsade jag på att klara det sista uppdraget och det rullade på förvånansvärt bra. Tror aldrig jag blivit så uppvaktad på krogen som då när jag hade slöja och prinsesstiara på mig :P Jag blev uppbjuden på bugg flera gånger dessutom och det gick lätt att få ihop bilderna. Tappade räkningen till slut med tjejerna tyckte att jag klarat uppdraget. Minns att Sara E köpte en shot åt mig som smakade pepparkaka och vi dansade hela kvällen. Träffade även på ett par tjejer på Tempel som sett Andreas på hans svensexa på stan där de varit med och lekt sten sax påse med honom och tydligen skulle de blivit filmade. Världen är allt bar liten för hon som stylade mig var från Östmark av alla platser i världen...
Vi avslutade kvällen med en tur till sibylla innan vi tog taxi till Fridas brors lägenhet eftersom en del av killarna sov i Maria och Peters lägenhet. Där slocknade vi nästan direkt. Jag hade iaf en toppen möhippa som jag aldrig kommer att glömma. Uppsala/Sthlmsgänget förutom Sara L sov på ett vandrarhem mitt i city och vi mötte upp dem dagen därpå på brunch. Det fick bli på det enda stället som var öppet kl. 11, vilket var waynes cofee...
 
Älsklingen hade åkt hem tidigare på söndag så han och gofisen var hemma när jag kom. Gofisen hade feber, hostade och var förkyld. Från början hade älsklingen ställt in sig på att VAB:a men sedan på kvällen efter att vi gett gofisen en Ipren supp så blev han alldeles konstig. Han började skrika och han ville inte sitta i famn, utan bara ålade sig ur och gick in i hörnet mot sin leksakslåda där han klättrade i och försökte klättra upp på väggen. Han var inte kontaktbar och hans ögon var någon annanstans. Andreas sa att hans blick var som min under förlossningen. Det verkade som han hade så ont. Vi beslutade oss för att åka in till akuten. De såg att han hade väldigt ont och tyckte det såg ut som han hade ont i magen eller öronen. Vi fick ett rum och gofisen bara skrek och skrek och ville inte sitta still stackarn. Vad jobbigt det är att se sitt barn ha så ont. En läkare kom in och undersökte honom och sedan kom en sköterska och tog blodprover. Öronen undersöktes dock inte konstigt nog men man kanske kan se det på blodproverna? Halsprovet visade inget, vilket jag förstod eftersom han haft blåsor i munnen, vilket tyder på virus. CRP:t var förhöjt men ingen allvarligt. Det tog så lång tid att få svar på proverna att gofisen till slut somnade. Han var alldeles utmattad. Vi kom överens om att om han inte är bättre imorn så ska vi söka till vårdcentralen. Vi beslutade också att stanna hemma bägge två eftersom vi var helt slut efter både möhippa/svensexa och sen kom vi hem sent från akuten. Gofisen var bara (normalt) sjuk igår med feber, hosta och förkylning så vi åkte aldirg in till vårdcentralen. Men vi undrar vad det berodde på att han hade så ont. Det troligaste är att han fick ont av iprenen eftersom det stämmer in på tidpunkten och det kom så akut. Nu vågar jag bara ge honom flytande alvedon framöver. Det såg ut som han hade ont i magen och han hade ju varit lös i magen hela dagen. Skönt att han inte har ont längre. Idag har älsklingen varit hemma meed honom och han har varit feberfri och börjat äta igen så imorn ska han få gå på dagis igen. Jag har dessutom kortdag så det passar ju bra. Nä nu börjar det bli sent så jag måste hoppa i säng så jag hinner få min skönhetssömn ;
 
Gofisen igår med presenten från farfar:
Nappdispans när man är sjuk.















 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0