Krossad ruta!


Denna vecka jobbar jag lördag och är därför ledig på torsdag. Då ska gofisen, jag och mormor till Karlstad på shopping. Jag ska införskaffa vinterkläder och vinterkängor till gofisen, kolla på vigselring, till make-up store på sminkning och slutligen till IKEA. Det kommer garanterat bli en heldag. Stackars gofisen som får sitta still i en barnvagn och bilbarnstol mestadels av dagen. Jag tror att det blir jobbigt för honom eftersom han har så mkt energi. Mormor ska gå till en lekpark med honom när jag är på sminkningen. Jag tänkte unna mig det inför bröllopet att lägga en bröllopsmake-up eftersom jag ska sminka mig själv och kan inte så mkt tycker jag. Sedan får jag kanske låta gofisen springa lite någon mer gång under dagen och ta en paus i shoppingen. På IKEA kanske de också har något att underhålla gofisen med? Nu har jag bara en arbetsdag kvar innan jag är ledig, vad skönt :) Idag var det drama på apoteket :P Ett stort krasch hörde jag på eftermiddagen runt 16-tiden och det var fönsterrutan alldeles bredvid mig som hade gått i krasch men inget glassplitter inne i butiken iaf. En kund och en kollega till mig sprang ut och kollade och fick berättat av någon som hade sett att det var någon som hade sparkat eller något så den gått sönder. Det hade tydligen varit bråk med flickvännen utanför och vi tror att de bägge var drogpåverkade. Det känns ju i och för sig skönt att det inte var riktat mot apoteket. Tänk om någon skulle hata apoteket så mkt att de skulle så in rutan. Det var faktiskt första tanken som slog mig. Skönt att så var inte fallet :) Imorn tror jag någon kommer och fixar fönsterrutan...
 
Dagens gofis:



En trött gofis som jäspar strax innan vi ska till dagis:
Det ser nästan mer ut som han försöker sjunga opera ;)
 
I söndags hade vi besök av faster Lillian och farbror Christer som hade varit och hälsat på mina föräldrar. Har inte hunnit lägga upp bilder på presenten som gofisen fick av dem:



Mjuka och sköna kläder som blir perfekta att ha på dagis. Tänkte inviga dem imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0