Mârten!

 
Det har varit fullt upp i helgen då jag jobbat, det har vatir mârten och vi hade gäster hemma igår.
På mârten shoppade jag:
-En väska av storleken större för endast 100 kr
-Fingervantar och tumvantar till gofisen
-Pyjamas till gofisen
-Ballong till gofisen som blev en present från gammelmormor
-Gofisen fick även en leksak av sin morfar och en av sin pappa
-Strumpor till mig och gofisen
-Karameller
-Plastpåsar, bakplåtspapper och muffinsformar
 
Igår hade vi gäster här på kvällen och vi åt surströmming. För mig var det första gången någonsin. Jag kan säga att det smakade bättre än det luktade. Vi åt det tillsammans med tunnbröd, potatis, rödlök och creme fraiche. Helt ok tyckte jag. Det smakade ungefär som sardiener eller sill...Det får nog bli en årlig tradition att äta surströmming.

På kvällen gick vi ut till tivolit och åkte en karusell. Vi valde värstingen som såg läskigast ut. Älsklingen spelade på chokladhjul och vann en massa choklad :) Skoj, fast nu måste jag tänka på vikten fram tills bröllopet så att klänningen passar så det blir till att spara :P
 
Här kommer lite bilder från helgen:
 
Jag har shoppat lite ny inredning till hemmet:


Gofisens ballong som inte längre finns kvar. Det kan bli så när man har fest :P



Chokladen och gofisen med nya pyjamasen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0