September!


Första dagen i september är det ju idag och då känns det som hösten är här på allvar men dagens väder har inte varit höstigt utan mer som en sensommardag. Vi har skinande sol och riktigt varmt, kanske sommarens sista dag? Idag har vi varit ute i skogen ett par-tre mil hemifrån och plockat lingon. Vi fick nästan ihop två hinkar älsklingen och jag och även mormor och morfar fick nästan ihop till två hinkar tillsammans. Perfekt väder att plocka bär. Bären var dock inte riktigt mogna så vi får nog rensa bort en del. 1-2 veckor senare hade nog varit perfekt. Vi funderar på att plocka en hink till om ett par veckor när bären är lite mer mogna men vi får se...Ikväll får vi middagsgäster och jag har redan gjort potatisgratängen imorse så den behöver bara värmas på. Tänkte baka twixkaka nu när gofisen sover middag och sen ska jag duscha själv och även bada gofisen.               
 
Orkar inte sortera bilderna jag tog idag så jag lägger in alla jag tog efter  tidsordning:

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0