APSE!


Idag var det strul med kontakten med APSE (apotekens service) på eftermiddagen så inga recept som va utskrivna under eftermiddagen kom in. Vi blev därför tvungna att ringa till vårdcentralen om många kunder och så fick de skriva ut utdrag ur journalen och faxa in till oss så fick vi lägga in manuellt. Fatta vilken tid sånt tar. Kön var så lång. En sån eftermiddag innebär att det inte finns tid för rast och det är då man behöver en paus som mest så huvudet blir ganska grötigt på slutet. Det krävs mer ansträngning och tid att lägga in recept manuellt. Även payex låg nere nästan hela dagen så vi har en hög vi måste lägga in i efterhand. Dessutom har vårt lager korrigerats centralt så läkemedel som vi brukar ha hemma finns inte hemma :P ibland blir man bara så trött. Allt jobb för att anpassa lagret efter våra kunder är förstört :( tur att jag är ledig imorn och får vila huvudet efter två tuffa dagar. Jobbar ju lördag och är därför ledig imorn.
Imorn ska gofisen klippas. Vi ska till banken och ta huslån. Sedan ska A och jag kolla på tapeter. Funderar på att gå till badhuset med gofisen på eftermiddan och skulle också vilja börja träna om jag hinner. Vi får se...

Ikväll har jag sytt ett par shorts i marinblått trikåtyg till gofisen. Är osäker på storleken så därför ska jag prova imorn och se om mönstret behöver korrigeras innan jag syr fler par.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0