Valborg!


För några år sedan firade jag alltid Valborg i Uppsala. Då var det fest från morgon till sen natt. Vi brukade se på forsrännet i Fyrisån på förmiddagen och något år åt vi champagnefrukost i Stadsparken. Sedan bar det av till ekonomikum där nästan hela Uppsala höll till. Att leta efter någon där är som att hitta en nål i en höstack. Det gällde att göra upp en gemensam träffpunkt innan :-) på kvällen brukade vi grilla och sedan bar det av till någon korridorsfest. Tror vi höll till i triangeln flera gånger om jag inte minns fel. Det var tider det :-) måste uppleva en sådan Valborg minst en gång till innan jag dör. Och jag är ju rätt ung fortfarande så tid finns. Detta år firar jag Valborg med en väldigt intensiv arbetsdag mellan 8-18.30 sedan fick vi besök av Frida och Christian ikväll som ville fira gofisen. Vi passade på att fira dem också med en liten present eftersom de också fyllt år nu i april :-) nu ska jag strax dra mig i säng trots att jag är ledig imorn eftersom gofisen vaknar mellan 5 och 6 nuförtiden. Tror att det är ljuset som gjort honom så morgonpigg tyvärr :P imorn ska jag gå en långpromenad när gofisen ska sova middag och sen ska jag jogga på kvällen. Det blev ju lite tårta ikväll som jag måste träna bort imorn. Jag skrev fel i tidigare inlägg. Jag går inte på diet utan jag menar att jag ska träna mig i form och dra ner på sötsaker under veckorna. Annars äter jag som vanligt. Alltså fryst micromat eftersom vi inte är klara med köket än. Det är min diet det :-) fast jag har varit duktig och promenerat på gåbandet en timme igår morse och imorse före frukost. Det känns riktigt bra :D

Gofisens presenter från Frida och Christian:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0