Fettisdagen!

 
Tisdagar är veckans tråkigaste dag anser jag. Därför är det skönt att denna arbetsdag är slut. Nu har jag bara en dag kvar att jobba 9-18.30 denna vecka. Jobbar 9-18.30 mån-ons, 9-17 på torsdag och 9-14.15 på fredag. Var fjärde fredag får jag sluta 14.15. Det känns riktigt bra. Denna vecka känns som en kortvecka med dessa arbetstider men jag räknade att det ändå blev 39 timmar så egentligen är det tillräckligt mkt ändå. Längtar tills jag går ner i tid. Gillar egentligen inte att jobba så mkt som jag gör. 30 timmarsveckor vore lagom. Det är tufft att jobba heltid och ha hus och barn. Men nu i vinter har jag haft det rätt bra ändå för när jag kommit hem har älsklingen lagat mat och förra veckan la han t o m orkidéerna i blöt ;) Han skottar snön, damsuger, tar han om gofisen, handlar mat och hinner träna när gofisen är på dagis. Älsklingen ska åka öppet spår om två veckor. Till helgen blir vi ensamma gofisen och jag för då åker älsklingen till Högbo och ska åka en skidtävling som en genomkörare inför öppet spår. Det ska bli mysigt att få ensamtid med min gofis och så kanske jag hinner sakna min älskling litegrann :)
Idag är det fettisdagen och då köpte en kollega semlor till personalen på apoteket. Sedan gick jag själv in på wienerkonditoriet på lunchen och köpte två semlor som jag tänkte överraska älsklingen med ikväll. Då hade han gjort samma sak men orkade inte mer än en efter middagen. Jag har ju ändå tryckt i mig två stycken idag. Det går bra det här med diet. Lägger ner på förhand. All min energi går till jobbet just nu så det kanske får bli senare eller inte alls...
 
Gofisen:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0