Melodifestivalen!

 
Strax börjar första deltävlingen i melodifestivalen som går i Landskrona ikväll. Dessa tävlar:
1. David Lindgren
2. Cookies N Beans
3. Jay-Jay Johanson
4. Mary N´diaye
5. Eric Gadd
6. YOHIO
7. Anna Järvinen
8. Michael Feiner & Caisa
 
Förhandstippade finalister är David Lindgren och YOHIO. Själv har jag ingen susning. David Lindgren var ju med ifjol med låten "Shout it out" som inte var så illa. Annars gillade jag Cookies N Beans när de var med 2009 med låten "What if" men tyvärr så hamnade de 5:a. Det var lite country i deras låt, vilket jag gillade men verkar inte gå hem hos svenska folket. Skulle tro att jag kommer gilla deras låt ikväll men man vet aldrig. YOHIO är ju en relativt nyetablerad artist som jag inte vet så mkt om. Hen ser väldigt ung ut och jag vet inte riktigt om det är en kille eller tjej, men misstänker en kille. Eric Gadd vet jag ju vem det är men hans musik faller mig inte i smaken, resterande av startfältet har jag aldrig hört talas om så det får bli en överaskning. Det ska iaf bli skoj att ha lördagskvällarna bokade i 6 lördagar framöver framför tv:n. Melodifestivalen är alltid roligt att följa varje år :D
 
Kvällens gofis (och jag):
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0