Nyfriserad!


Igår var jag hos frissan och gjorde mig fin i håret. Hade bestämt mig innan att jag ville ha liknande färg som Sarah Dawn Finer på denna bild:
Ville fortfarande vara blond men inte som tidigare då det såg blonderat ut. Nu ville jag ha en hårfärg som ser mer naturlig ut och där min utväxt kommer smälta in bättre. Jag blev iaf supernöjd och kommer gå tillbaka till cut in kitchen nästa gång med. Tänkte göra ett besök innan bröllopet vi ska på. Så här blev resultatet:
Så här såg jag ut i julas:
Eftersom jag är fräknig så passar jag bra ihop med varma toner som jag fick igår. Nu kommer det dröja länge om jag någonsin vill bli så blond igen som jag varit tidigare.
 
Jag hann shoppa lite innan jag skulle i frisörstolen. Kom till Karlstad 1,5 timme innan så jag besökte först rusta ute på Växnäs och köpte en billig vaxduk som vi ska ha på matsalsbordet när vi renoverar. Eftersom då kommer vi att använda matsalsbordet som köksbord och vill inte att gofisen är och kladdar på det bordet så då passar en vaxduk ypperligt att använda:
Det åkte även med engångsartiklar på rusta i form av bestick, tallrikar och muggar som vi ska använda när vi renoverar köket. Efter påsk drar vi igång med renoveringen.
 
En vindoverall från kappahl i stl. 92 köpte jag även. Passade på då jag hade 25 % på ett barnplagg nu. Den som jag köpte på rean i stl. 98 är alldeles för stor och lite för tjock så den bli bra till hösten/förvintern. Gofisen invigde overallen idag när han skulle sova middag i vagnen som står i källaren.
98 såg så himla stor ut och jag rådfrågade personalen på Kappahl och de sa att overallen var stor i storleken och det är ju nu i vår han ska ha den för till hösten kan han ju ha den andra jag köpte som är för stor. Därför köpte jag overallen i stl. 92. Annars skulle jag få byta om den var för liten. Det var tur att vi tog 92 för det finns fortfarande marginal att växa och ändå kunna ha den. Kanske går den i september/oktober också om vi har tur när det börjar bli lite kyligare. Vi får se....
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Snyggt vännen! På onsdag ska jag permanenta mig... Håll en tumme ;)

Svar: Tack så mkt :) Du kommer säkert bli snygg som vanligt. Minns att du fick väldigt snygga lockar förra gången du permanenta dig. Det ska bli spännande att se resultatet. Jag håller tummarna. Vi ses snart vännen. Kram
Linn

2013-02-25 @ 13:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0