Sykväll!


Idag har gofisen och jag varit ensamma då A åkte till Sälen tidigt imorse. Vi har haft besök av mormor på förmiddagen som hjälpte mig ställa in symaskinen så den passade till tyget jag skulle sy i. Vi har hunnit med en långpromenad och blivit bjudna på middag hos mormor (mamma). Gofisen har varit väldigt seg ikväll och varm. Hoppas att det släpper tills imorn så han kan vara på dagis. Iaf så passade jag på att sy när gofisen lagt sig. Har fått sug att sy barnkläder och har därför lånat mammas overlock som är perfekt att använda när man syr i trikå. Nu har jag fått blodad tand att sy mer och ska nog beställa lite trikåtyger på nätet. Det jag sydde av idag var trikåtyger som mamma hade liggnas hemma. En t-shirt och en mössa har det blivit hittills. Mönstret kommer från en tidning som heter Ottobre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0