Bakslag!

 
Så här känner jag mig just nu.
Diskmaskinen ställdes tillbaka i köket för ett par veckor sedan tror jag och skulle gå att använda nu. I förregår beslutade vi oss för att köra lite glas och matlådor och sånt som vi samlat lite på hög under renoveringen. Det var jag som startade den på kvällen. På morgonen såg vi att den inte hade gått igång. Då var tydligen inte vattnet på. När A kom hem på eftermiddagen igår så satte han på vattnet till maskinen och startade den igen. När jag kom hem från jobbet stod A och torkade vatten på golvet i vårt nya kök. Det hade tydligen forsat ur vatten från maskinen. Han hade inte upptäckt det direkt heller eftersom han gått in i vardagsrummet efter att han startat den och vi har dörren dit stängt nu när vi renoverar. Det hade tydligen blivit mkt vatten på golvet. Vi hade täckpapp på golvet men det hade gått igenom det och vi hade hoppas på det bästa men eftersom det är parkettgolv så hade det blivit alldeles förstört vårt nya golv :( Snickarna har kollat på det och det kommer att gå att fixa så det blir lika bra och hela golvet behöver inte bytas. Diskmaskinen hade tydligen frusit sönder och hade därför läckt vatten. Vi kommer antagligen bli tvugna att köpa en ny diskmaskin nu också fast den vi hade bara var 2 år gammal. Fy fan vad tråkigt. Jag är ledig idag då jag jobbar lördag och mamma har tagit semester denna vecka för att vårstäda så hon har lovat att komma hit och passa Theo när hon putsat klart fönstren så ska jag strax åka till Karlstad och köpa mera golv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0